یوسف سعادت روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: با اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی ۳۰۰ هزار دوز واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل برای ایمن‌سازی طیور بومی در استان بوشهر توزیع می‌شود.

وی یادآورشد: در این طرح برای هر قطعه پرنده ۲۰سی سی محلول آشامیدنی واکسن بیماری نیوکاسل که متفاوت با سایر واکسن‌ها از جهت مقاومت در برابر حرارت و سهولت استفاده آن به جهت ریختن در ظرف آبخوری آنهاست در اختیار روستائیان قرار می‌گیرد.

وی گفت: طرح ملی واکسیناسیون بیماری نیوکاسل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، حفظ سرمایه طیور بومی روستایی، حفظ ذخایر ژنتیکی، آمادگی و هماهنگی اکیپ‌ها در شرایط خاص و تهدیدهای بیوتروریسم است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور اداره کل دامپزشکی استان بوشهر اظهارداشت: بیماری نیوکاسل خطرناک، مهلک، با تلفات بالا و شیوع سریع است و بعنوان یکی از تهدیدهای بزرگ و مهم جامعه پرندگان به‌شمار می‌رود.

سعادت گفت: اسهال سبزرنگ، پیچش گردن، بی‌حالی و دربرخی موارد علائم عصبی،تنفسی و خرخر گلو را از جمله نشانه‌های بیماری نیوکاسل در طیور است .

وی اضافه کرد: این بیماری در صورت شیوع نه تنها ممکن است باعث از بین رفتن پرندگان منطقه شود بلکه تهدیدی جدی برای مرغداری‌ها نیز به شمار میرود.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.