نماینده مردم  شهرستان های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی  روز چهارشنبه در خانه فرهنگ و هنر شهید جعفری روستای چاوشی گفت: باتوجه به ظرفیت و سابقه درخشان روستای چاوشی راه اندازی خانه فرهنگ و هنر در این روستا گامی موثر در شکوفایی و معرفی استعدادهای فرهنگی و هنری این دیار دارد.

سید کمال الدین شهریاری افزود: هنر  به خصوص رشته های نقاشی و خطاطی که نیاز به ترجمه ندارد حلقه اتصال جوامع انسانی محسوب می شود.

وی یادآورشد: طرح راه اندازی خانه های فرهنگ و هنر روستایی در سطح ملی مورد توجه قرار گرفته و به عنوان پایلوت طرح ملی در روستای چاوشی اجرا شده است. 

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مراکز فرهنگی نقش تعیین کننده ای در اشاعه هنجارهای جامعه دارند و تأثیرگذاری اقدامات فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیزگفت: این اداره در راستای ارتقاء فرهنگی جامعه از توسعه فرهنگ و هنر در روستاها و مناطق عشایری دشتی نیز غافل نبوده و ایجاد نخستن خانه فرهنگ و هنر روستایی کشور در چاوشی از جمله این اقدام هاست.

حمید زارعی اضافه کرد:  این خانه فرهنگ و هنر نقش موثری در توسعه فرهنگی و شکوفایی استعدادهای هنری ساکنان روستای چاوشی و روستاهای اطراف خواهد داشت.

وی افزود: تلاش ها و پیگیری زوج هنرمند این روستا سیدحسن باقری و پریزاد مرادی و همراهی بخشداری، شورای اسلامی و دهیاری روستا در راه اندازی این خانه فرهنگ دارای اهمیت است.

زارعی اضافه کرد: فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی که در خانه فرهنگ و هنر انجام می شود در کاهش آسیب ها موثر است.

در این مراسم از مسوول و مربیان خانه فرهنگ و هنر روستای چاوشی تقدیر شد.

روستای چاوشی شهرستان دشتی  با ۸۰۰ نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

۷۲۰۶/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.