عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در بازدید از شماری آثار تاریخی بوشهر افزود: استان بوشهر دارای آثار و ابنیه‌های تاریخی متعددی است که ساماندهی و مرمت این آثار در اولویت برنامه میراث فرهنگی و سازمان‌های ذیربط قرار دارد.

وی اظهار داشت: حفاظت از میراث گذشتگان اهمیت بالایی دارد و در این راستا توجه به این اماکن و تلاش برای مرمت و احیای آنها در دستور کار قرار دارد.

گراوند مرمت اصولی و علمی بناهای تاریخی زیر نظر کارشناسان مجرب را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به وجود بناهای تاریخی برجسته در استان بوشهر باید  زمینه حفظ و نگه‌داری آثار تاریخی در شرایط مناسب فراهم شود.

استاندار بوشهردر بازدید از محوطه تاریخی ریشهر بوشهر با بیان اینکه این محوطه تاریخی گویای قدمت تاریخی بالای این شهر در ادوار تاریخی است اظهارداشت:این مجموعه تاریخی به عنوان یکی از ظرفیت بالای گردشگری  نیازمند ساماندهی است.

گراوند بااشاره به بازدید از عمارت تاریخی تنگستانی در شهر بوشهر گفت: این مجموعه می‌تواند در عرصه گردشگری مورد استفاده قرار بگیرد که اجرای طرح‌های مصوب این آثار تاریخی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، در بازدید از عمارت‌های ملک و هفت بنگله این آثار تاریخی را از دیگر  جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری بوشهر دانست و اضافه کرد: عمارت های ملک و هفت بنگله نیز از دیگر  ظرفیت مهم برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری است که ساماندهی آنها باید در دستور کار قرار گیرد.
موزه منطقه‌ای خلیج فارس و قبرستان متجاوزان انگلیسی در بوشهر از دیگر مکان‌هایی بود که مورد بازدید استاندار بوشهر قرار گرفت.
۷۲۱۲/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.