دوستداران طبیعت در این برنامه ضمن مشاهده عینی تخریب  و تعرض های صورت گرفته ،  زنجیره انسانی حمایت از طبیعت تشکیل و  شعار تخریب محیط زیست ممنوع سر دادند.

شرکت کنندگان در این گردهمایی ،  محل اجرای طرح تولید و تکثیر لارو میگو را در این منطقه بکر و گردشگرپذیر قابل توجیه ندانستند و خواستار توقف و انتقال به نقطه دیگری شدند.

یکی از ساکنان این روستا گفت: سرمایه گذاری که قرار است این طرح را در این منطقه بکر اجرا کند تخلفات عدیده ای از جمله در زمینه روند تمدید مجوز  بدون حتی تجهیز کارگاه در بازه زمانی اعتبار مجوز قبلی تحت عنوان تکثیرلار و میگو و  رعایت نکردن فاصله مجاز تا روستا ، تهدیدات آلودگی زیست محیطی و بهداشتی ، تخریب مرتع غنی ساحلی باقی مانده  دارای پوشش گیاهی و درخت کنار کهنسال انجام داده است.

مدیر انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت گناوه گفت: در اجرای این طرح  به حریم ۶۰ متر دریا و  استحصال ۶۰ درصد بستر خور و رودخانه فصلی گزک تعرض و تعدادی از درختان آن تخریب شده است.

غلامرضا نعمتی افزود: جانمایی طرح  در این منطقه گردشگری خلاف مقررات است و  با وجود بزرگترین زیرساخت شهرک شیلاتی کشور در این شهرستان ، واگذاری اراضی ساحلی مرتعی که قابلیت گردشگری و تامین معیشت روستایی دارد به سرمایه گذار  دارای ابهام و  نیاز به تجدیدنظر دارد.

وی گفت: فعالان شرکت کننده از متولی و ناظرین این طرح خواستار دستور توقف و تخریب را داشته و انتظار دارند سرمایه گذار آن  به شهرک شیلاتی و دیگر نقاط مجاز هدایت شود.

مردم روستای چاهک در هفته گذشته نیز در محل اجرای طرح تجمع و خواستار متوقف شدن و انتقال آن به نقطه ای دیگر از شهرستان گناوه شدند.

روستای ساحلی چاهک  از توابع بخش مرکزی گناوه از نقاط گردشگرپذیر در شمال استان بوشهر است.

۶۱۶۴/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.