رئیس کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: قرآن کریم اولین و کامل‌ترین کتاب آسمانی برای هدایت انسان است که بهره‌مندی از آن سعادت ابدی در پی دارد.

ابراهیم کامران افزود: عاشورا تاثیرگذارترین رخداد تاریخ اسلام و نمونه بارزی از تفسیر و تدبر قرآن است که به درس‌آموزان مکتب اهل‌بیت(ع) آموخته می‌شود و در آن واقعه عظیم امام‌حسین(ع) به آیات قرآن استشهاد می‌کند.

وی تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موسسات فرهنگی قرآن و عترت این نشست‌ها هر ماه با مشارکت موسسات برگزار می‌شود.

کامران اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ٦ دوره در این راستا برگزار شده و ٢٥٠ مربی در این دوره‌ها گواهینامه معتبر دریافت کرده‌اند.

وی عنوان کرد: ششمین دوره تدبر در قرآن کریم از امروز تا روز ١٧ شهریور همزمان با هشتم محرم در ٤٠ ساعت برنامه‌ریزی شده است.

رییس کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: این دوره تدبر در قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام عباس صبوحی استاد دانشگاه و حوزه علمیه برگزار می‌شود.

کامران ادامه داد: تدبر در سوره‌های قرآن، آشنایی با مبانی تدبر در قرآن و گفتمان قرآنی ولایی، مبانی تدبر در قرآن و زبان وحی مقدماتی از مباحث مطرح شده در این دوره‌ها است. 

وی گفت: این دوره‌ها نسبت به مقطع قبل پیشرفته است و از مرحله آشنایی با تدبر در قرآن آغاز شده و تا مرحله تربیت نیروی متخصص در این زمینه پیش رفته است.

این دوره با حضور ٣٠ مربی قرآنی از موسسات قرآنی سراسر استان توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت طاها بوشهر در حال برگزاری است.

۷۲۰۸/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.