سرهنگ ابراهیم عرب زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در روزهای پایانی هفته گذشته در شهر بوشهر تیم عملیاتی ویژه با محوریت کلانتری ۱۱ تشکیل شد که این تیم پس از پشتیبانی موثر اطلاعاتی و بررسی های دقیق میدانی موفق به شناسایی محل سارقان در شهرک نیایش شد.

وی بیان کرد: ساعت ۲۲ شب گذشته هنگامی که سارقان آماده می‌شدند تا با استفاده از یک جفت پلاک سرقتی اعمال مجرمانه خود را ادامه دهند، در محاصره پلیس قرار گرفتند.

عرب زاده ادامه داد: سارقان بدون توجه به ایست پلیس اقدام به فرار کردند که با شلیک پلیس یک نفر از آنها دستگیر و ۲ نفر متواری شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر گفت: با ادامه عملیات نفر دوم سارقان در بیابان های اطراف شهرک نیایش در حالی که در تاریکی شب پنهان شده بود، شناسایی و دستگیر شد. 

وی گفت: با دستگیری این ۲ نفر محل اختفای اموال مسروقه در یک منزل مسکونی در محله "تنگک" شناسایی و با همکاری تیم عملیاتی پلیس آگاهی استان منزل مورد نظر محاصره و علاوه بر دستگیری نفر سوم، مقادیر زیادی طلا و اموال  مسروقه کشف شد.

عرب زاده ادامه داد: این متهمان تاکنون به هفت فقره سرقت طلاجات منزل در شهر بوشهر و سرقت‌ یک جفت پلاک خودرو در شهر" گناوه" اعتراف کردند.

وی اظهار داشت: هر سه نفر متهم دستگیر شده غیر بومی، ساکن استان همجوار و دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

عرب زاده بیان کرد: خواهر یکی از سارقان دستگیر شده که ساکن شهر بوشهر است کلید منزل خود را در اختیار برادرش قرار داده بود و وی نیز از این منزل برای نگهداری اموال مسروقه و استراحت دوستان سارقش استفاده می‌کرده است.

وی یادآور شد: در این زمینه شب گذشته تعدادی از مالباختگان با حضور در کلانتری علاوه بر شناسایی اموال مسروقه خود  از سرعت عمل پلیس در شناسایی و دستگیری این باند سارق تشکر کردند.

عرب زاده ادامه داد: شهروندان  محل سکونت خود را به امکانات و تجهیزات حفاظتی و دوربین مداربسته  مجهز  و از نگهداری طلا در یک محل متمرکز خودداری کنند.

وی افزود: همچنین شهروندان باید در هنگام مسافرت طلا و اموال گران بهای خود را به صندوق امانات بانک بسپارند و از سپردن منزل خود به افراد و بستگان سابقه دار اجتناب و رفت و آمدهای مشکوک به منازل مبله و هر حرکت مشکوک را از طریق ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.