فرماندار دشتی  روز یکشنبه در این آیین گفت: قرآن کریم آیات نور بخش خدای رحمان و رحیم است و زمزم زلال معارفش حبیب قلوب عاشقان و عارفان است.

عبدالله نادری افزود: قرآن والاترین و برترین هدیه حضرت احدیت به بشریت است و حفظ آن یکی از توفیقات بزرگ الهی به حساب می‌آید که شامل حال هر کسی نمی‎شود.

وی ادامه داد: استعداد، آمادگی، لیاقت، توفیق، سعادت، عنایت و افاضت باعث می‎‌شود خداوند متعال، این نعمت بزرگ را به فرد عطا فرماید و سعادت مندترین افراد کسانی هستند که  پس از حفظ قرآن کریم، آن را از دست ندهند و درون خود را از گنج‎های بیکران قرآن کریم خالی نکنند.

نادری بیان کرد: در حوزه ترویج قرآن تلاش‌های خوبی صورت گرفته و شهرستان دشتی در زمینه فعالیت های قرآنی از مناطق شاخص کشور است.

رئیساداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی بیان کرد: با بررسی سیره نبوی در می یابیم که یکی از نکات مهم توجه به قرائت و اهتمام برای عمومی سازی آن بوده است.

حمید زارعی افزود: وقتی نخستین آیات وحی بر قلب پیامبر نازل شد نه تنها برای قوم عرب که برای بشریت پیامی بزرگ داشت.

وی با اشاره به فعالیت های قرآنی صورت گرفته در دشتی ادامه داد: از سال 94 تا کنون برای تکمیل و تجهیز موسسه قرآنی روستای چارک و تجهیز موسسات قرآنی شهرستان دولت 180 میلیون تومان اعتبار گذاشته است.

زارعی اضافه کرد: تشکیل شورای قرآنی در شهرستان، برگزاری محافل ونمایشگاه‌ها، ساماندهی محافل، برگزاری جشنواره‌های قرآنی و اعزام قاریان و گروه تواشیح چارک به ترکیه و افغانستان بخشی از این فعالیت ها بوده است.

وی یادآورشد: 10 حافظی که امروز از آنان تقدیر می‌شود در کمتر از 2 سال زیر نظر زهرا تیموری مربی خورموجی آموزش دیده‌اند و موفق به حفظ کل قرآن کریم شده اند.

در ادامه از حافظان کل قرآن کریم فاطمه بحرینی، مرضیه فقیه، فاطمه زهرا باقریان، ثریا فقیه، سپیده استادی، رقیه دهقان، زهرا فقیه، ندا فولادی، زینب حیاتی و طاهره  زارعی تقدیر شد.

شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در80 میلومتری جنوب بوشهر واقع است.

7206/6043

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.