رئیس حوزه هنری استان بوشهر روز سه شنبه در جمع‌ خبرنگاران گفت: کتاب مولود نامه امیر المؤمنین علی (ع) منسوب به ابو مخنف لوط بن یحیی ازدی از مورخان نامدار قرن دوم هجری و ترجمه حجت الاسلام محمد تقی موسوی از دانشمندان دشتستانی استان بوشهر در قرن سیزده هجری قمری ترجمه شده است. 

امید پارسایی فر افزود: این کتاب توسط حسین مهتدی پژوهشگر استان بوشهر مورد تصحیح، تعلیق و باز نگارش دقیق علمی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مولود نامه با موضوع آفرینش پیامبر (ص) و امام علی (ع) شروع و سپس به داستان ولادت امام علی (ع) تا هجرت ایشان از مکه به مدینه و ازدواج ایشان با حضرت فاطمه الزهرا (س) می پردازد.

پارسایی فر ادامه داد: این کتاب در ۲۹۶ صفحه با مقدمه و نگارشی از آیت الله صفایی بوشهری (نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر) توسط انتشارات کلام ماندگار به همت حوزه هنری استان بوشهر چاپ رسیده است. 

وی یادآور شد: یکی از پدیده های هنر اسلامی در استان بوشهر، مراسم پرمعنویت مولودی خوانی است که از دیرباز در تاریخ این استان فرهنگی و حماسی، جایگاه ویژه‌ای داشته است.

پارسایی فر یادآور شد: این اثر در مساجد و حسینیه‌های شهرستان دشتستان در مراسم و آیین‌های مربوط به حضرت امیرالمؤمنین (ع) به صورت جمعی و با نوا و آهنگی خاص خوانده و قرائت می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از رسالت‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر معرفی و نشر آثاری است که ارتباط عمیق ایمان و باورهای دینی مردماین نقطه از سرزمین اسلامی را با اندیشه و فرهنگ غنی الهی نشان دهد که مولود نامه امام علی (ع) از نمونه این آثار است.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.