رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناوه گفت: بنا به اعلام گروه موسس، جایزه غزل حسین جلال‌پور  در بخش‌های آثار ارسالی، کتاب سال و پژوهش درباره غزل به شکل مستقل و به همت خانواده و دوستان این شاعر فقید، دی‌ماه امسال در گناوه برگزار می‌شود.

علیرضا سبحانی افزود: کسانی که در حوزه غزل و ادبیات فعالیت و پژوهش می‌کنند می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارایه تا پس از  رتبه‌بندی و داوری به برگزیدگان جایزه‌ای مستقل به نام حسین جلال پور اهدا می‌شود.

وی یادآورشد: عزت‌الله بهمنی، ابراهیم اسماعیلی اراضی، حسن فرهادی، ندا ابن‌ علی و مهدی بیات‌نسب اعضای گروه مؤسس و امید طبیب‌زاده، علی هوشمند، ارمغان بهداروند، حمیدرضا وطن‌خواه و محمدسعید میرزایی اعضای هیات علمی جایزه غزل حسین جلال‌پور هستند و دبیری آن را  حسن فرهادی برعهده دارد.

حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و  از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان بشمار می‌رود.

این شاعر فقید در سال‌های اخیر مدرک دکتری ادبیات خود را از دانشگاه چمران اهواز گرفت و سال‌ها به عنوان رئیس گروه ادبیات دانشگاه آزاد بهبهان فعالیت داشت.

 تصحیح دیوان محمدخان دشتی و  تصحیح دیوان خواجوی کرمانی  از دیگر آثار این شاعر فقید است و علاوه بر آن نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری از او  برجای مانده است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر در گذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۷/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.