مدیرکل فناوری اطلاعات استان بوشهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در طرح نوآفرین، شرکت‌های نوپا که درآمد و سرمایه آنها بیش از پنج میلیارد ریال نباشد تا سه سال از بیمه و مالیات معاف می‌شوند.

علی سملیان افزود: در طرح ایران کارفا نیز میزان تسهیلات محدود است که برای هر شغل ۳۰۰ میلیون ریال با کارمزد ۴ درصد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به طرح حمایت از شتاب ‌دهنده‌ها بیان کرد: سقف تسهیلات این طرح ۱۰ میلیارد ریال است و شتاب دهنده دریافت کننده این نوع تسهیلات باید ۱۰ شرکت را زیر پوشش قرار دهد.

سملیان ادامه داد: حمایت از توسعه‌های پلت‌فرمی کسب و کار نیز فراهم شده و در این ارتباط  شرکت‌های خوبی در استان بوشهر فعالیت دارند که می‌توانند از تسهیلات تا سقف ۳۰ میلیارد ریال برخوردار شوند.

وی بیان کرد: برای کمک به صنف تعمیرات نیز برای هر شغل به صورت مستقیم ۲۰۰میلیون ریال در نظر گرفته شده‌است که سقف آن  نیز یک میلیارد ریال است به نحوی که هر واحد می‌تواند برای پنج نفر از کارکنان خود این تسهیلات را دریافت کند.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان بوشهر در بخش دیگری از سخنانی خود بیان کرد: در هفته دولت امسال ۳۳۵ میلیارد ریال پروژه فناوری اطلاعات در استان بوشهر افتتاح می‌شود که از مهم ترین آنها می‌توان به فیبر نوری اهرم - کلمه به طول ۳۲ کیلومتر اشاره کرد.

سملیان ادامه داد: طرح فیبر نوری برای منازل در شهر جم به عنوان یکی از خواسته‌های جمی‌ها  بوده که واگذاری آن شروع شده است.

وی همچنین با اشاره به اتصال ۲۰۵ روستای استان بوشهر به زیرساخت شبکه ملی اطلاعات گفت: در این روستاها امکان اتصال به تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت فراهم شده‌است

سملیان یادآور شد: در بحث اپراتورهای اول و دوم به ترتیب ۸۸ و ۷۷ درصد جاده‌های استان زیر پوشش قرار دارند.

وی افزود: در استان بوشهر ۹۲۶ مشترک همراه اول و ۷۲۶ هزار مشترک ایرانسل وجود داشته و  ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان بیش از ۱۱۰ درصد است.

سملیان یادآور شد: از مجموع ۳۲۷ روستای استان بوشهر ۵۵۲ روستا دارای تلفن ثابت و مابقی روستاهای غیربرخوردار نیز روستاهای یک یا دو خانواری هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون اپراتور همراه اول در ۴۰۲ روستا دارای شبکه نسل دوم، ۱۴۰ روستا پوشش نسل سوم و در ۷۸ روستا پوشش نسل چهارم دارد.

سملیان گفت:  اپراتور دوم نیز به ترتیب در ۱۱۲ روستا نسل دوم، ۱۱۰ روستا نسل سوم و ۵۷ روستا چهارم را اجرا کرده است.

وی اظهار داشت: پهنای باند ورودی استان بوشهر ۲۳۲ گیگا بیت است که تنها ۱۸۶ گیگ استفاده می‌شود.

سملیان بیان کرد: با اجرای ۴۷۴ کیلومتر فیبر نوری در استان طول این شبکه به ۲ هزار و ۴۷۴ کیلومتر رسیده  و با توجه به اینکه اتصال آن از استان‌های مختلفی است نگرانی برای قطع ارتباط آن وجود ندارد.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: این استان اکنون ۱۷۰ هزار مشترک اینترنت پرسرعت دارد.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.