سرپرست شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۲هزار و ۱۱۲کیلومترفیبر نوری شهری، روستایی و اختصاصی در استان بوشهر طراحی و اجرا شده در این بستر ۵۰۰ مشترک خانگی  بربستر فیبر نوری ارائه شده که قابلیت افزایش تا هفت هزار مشترک را دارد.

علی مهرپویا روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران  یادآورشد: همچنین از سال گذشته ارائه اینترنت بر بستر فیبر نوری کلید خورد و از دو هفته پیش به دستور مدیرعامل مخابرات ایران طرح سورینو ارائه و مشتریان اینترنت ای ‌دی ‌اس‌ ال قابلیت تبدیل به اینترنت بر بستر فیبر نوری را دارند که سرعت اینترنت این افراد به چهار برابر افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه به توسعه و ایجاد زیرساختها به تدریج سرویس مشتریان به اینترنت بر بستر فیبر نوری تبدیل و تلاش می‌شود تا پایان سال این کار در استان انجام شود.

مهرپویا یادآورشد: براساس این طرح مشتریان خانگی که از ای دی اس ال مخابرات استفاده می‌کنند اگر تغییر سرویس بدهند هزینه آنها اضافه می‌شود در غیر اینصورت در این طرح نیازی .به خرید مودم و یا حق اشتراک جدیدی نیست و به صورت رایگان انجام می‌شود

وی گفت: در راستای نهادینه سازی و تحقق فرایندهای دولت الکترونیک از مهر امسال قبض‌های تلفن ثابت چاپ و صادر نمی‌شود و  مشترکان با مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و ثبت شماره همراه خود در سامانه دو هزار یا کد دستوری #۲۰۲۰* و همچنین سامانه www.tce.ir   صورتحساب خود را بصورت پیامکی دریافت می‌کنند.

مهرپویا  افزود: کد دستوری #۸۰۰ *  و سامانه ارتباطی ۹۹۹۰ هم برای غیرفعال نمودن پیامک های تبلیغاتی تلفن های همراه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: گرانی و محدودیت تهیه تجهیزات، سرقت سیم و کابل در شبکه های مخابراتی، خسارت به شبکه های مخابراتی از سوی دستگاههای اجرایی و مردم در ساخت وسازهای شخصی، استقبال نکردن از سرویس‌های ساده وارزان پیش بینی شده از سوی مخابرات از جمله قبض‌ها به صورت آنلاین، استفاده از کدهای یواس اس تی، وب سایت و پیگیری رفع مشکلات از طریق همین درگاه‌ها از جمله مشکلات مخابرات است.

مهرپویا اضافه کرد: پوشش تلفن همراه در تمام نقاط شهری و جاده های استان بوشهر وجود دارد برهمین اساس ضریب نفوذ تلفن همراه در استان حدود ۱۰۸ درصد است.

وی یادآور شد: در ۸۵ درصد مناطقی که پوشش تلفن همراه  وجود دارد  پوشش ۳جی ۹۰درصد و پوشش ۴جی ۸۵ درصد است.

سرپرست شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: ۱۷۱نقطه روستایی در این استان وجود دارد که  پوشش ۳جی و ۱۰۰ نقطه روستایی نیز پوشش ۴جی دارند در تلفن همراه اول دارند.

وی افزود: سعی شده با تقویت تیم‌های اجرایی اختلال تلفن همراه به کمترین میزان خود برسد اما به لحاظ نگهداری سیستم‌های ارتباطی با توجه به اینکه این شبکه ارتباط رادیویی دارند با مشکلات خاصی در منطقه روبه رو می شوند.

مهرپویا اضافه کرد: در همین ارتباط همراه اول سال گذشته پروژه ای آغاز کرد که بیشتر سایتها از طریق فیبر نوری که هم سرعت اینترنت تامین و هم ارتباط آنها پایدار است افتتاح کرد.

وی یادآور شد: بعد از سیلی که ارتباط شهر جم را قطع کرد مخابرات استان مسیر دوم فیبر نوری را برای این شهرستان اجرا کرد که به لحاظ امنیتی ارتباط شهرستان را تضمین کند که با اجرای آن بعد از مدتها مشکل تلفن ثابت جم برطرف می‌شود.

سرپرست شرکت مخابرات استان بوشهر در ارتباط با فیلترینگ گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بارها بر این موضوع تاکید کردند که موضوع فیلترینگ ارتباطی به این وزارتخانه ندارد و ما هم به عنوان یکی از اپراتورها مجری سیاست‌ها هستیم.

مهرپویا درخصوص واگذاری تلفن ثابت افزود: در بعضی از نقاط امکان ارائه خدمات تلفن ثابت در زمان مراجعه افراد وجود ندارد.

وی یادآور شد: در زمان حاضر بستر فیبر نوری در شهر بوشهر و خیلی از شهرهای استان  از جمله کنگان، جم، گناوه و دیلم اجرا شده و آماده هستیم  تلفن ثابت بر بستر فیبر نوری ارائه دهیم.

مهرپویا ادامه داد: شرکت مخابرات یک شرکت هزینه فایده است و برای تمام مراکز دولتی و صنعتی که متقاضی سرویس اینتریت پرسرعت بر بستر فیبر نوری هستند به صورت اختصاصی طرح ها اجرا و واگذار می‌شود در همین ارتباط تاکنون پنج ناحیه صنعتی به این سیستم مجهز شدند.

۶۰۴۷/ ۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.