نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نقد خبرنگاران باید شجاعانه بدون ملاحظه کاری به صورت منصفانه، به حق و بدون قصد تخریب و ملاحظه مسائل سیاسی باشد.

محمد باقر سعادت روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار در نشست با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر افزود: رسالتی که خداوند در رابطه با هدایت بشر برعهده پیامبران و امامان خود گذاشته امروز در مسیر عدالت، حق خواهی، انصاف و مروت به خبرنگاران واگذار شده است.

وی بیان کرد: زمانی تلاش و کوشش حرفه ای اصحاب رسانه  نهادنیه می‌شود که مردم را به مسیر حق و عدالت سوق دهند.

سعادت افزود: هر انسانی گرایش و خط و مشی سیاسی ویژه خود را دارد و خبرنگاران بدون توجه به این گرایش‌ها باید حقایق و خدمات انجام شده را برای جامعه بیان کنند.

وی ادامه داد: نباید به صرف همفکر بودن برخی کارها برجسته وبه دلیل همفکر نبودن کارها و پی گیری های انجام شده از سوی افراد نفی و یا اطلاع رسانی نشود.

 سعادت تاکید کرد: خبرنگاران و همه دستگاه‌های فرهنگی چراغ راه جامعه و هدایت گر هستند و هر گونه نقد و قضاوتی می‌شود باید در مسیر عدالتخواهی باشد.

وی  در رابطه با محور ارتباطی دالکی- کنارتخته به عنوان یکی از مطالبات مردم استان بوشهر گفت: پیمانکار این پروژه جهاد نصر خراسان است که درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه بسیار پائین بود به همین دلیل پیشنهاد شد چند کیلومتر از این محور از پیمانکار گرفته و به پیمانکار دیگری واگذار شود.

وی یادآور شد:در همین راستا  ۶.۵ کیلومتر از طول ۱۴ کیلومتر محور دالکی - کنارتخته به مناقصه رفت و امروز پیمانکار جدید پروژه را از سمت دالکی فعال کرده است.

سعادت تاکید کرد: درصورتی‌که جهاد نصر خراسان فعال‌تر در پروژه دالکی - کنارتخته ظاهر نشود با پیگیری استاندار امکان خلع ید آنان از سوی وزارت راه و شهرسازی وجود دارد.

وی بیان کرد: کریدور جنوب که از سمت استان هرمزگان شروع و به خوزستان ختم می شود با گرفتن مجوز احداث یک پل زیرگذرو روگذر بین آبپخش و سعدآباد تامین اعتبار انجام و کارگاه فعال شده است.

سعادت در خصوص آبرسانی به شهرستان دشتستان گفت: جدا از نزولات آسمانی که موجب احیای رودخانه ها و چشمه های موجود در استان شد چاه‌های متعددی حفر و آب آنها در شبکه جریان پیدا کرد.

سعادت آغاز عملیات اجرایی ۲ آب شیرین کن برای آبپخش و سعدآباد، وحدتیه و دالکی را از جمله پروژه های مهم دولت در استان بوشهر عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر پروژه آبشرین کن آبپخش و سعدآباد پیشرفت قابل قبولی دارد و آبشیرین کن دالکی و وحدتیه نیز فعال است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مشکلات بخش های ارم و بوشکان در زمینه های درمان، آب آشامیدنی، راه، آموزش، گاز و فیبرنوری گام‌های مهمی درحوزه های مختلف برداشته شد.

وی یادآورشد: در هیچ دوره ای به این اندازه برای زیرساخت  ورزش، هیاتها و باشگاه‌های ورزشی اهمیت داده نشده بود هرچند هنوز هم راضی نیستم و باید گام‌های بیشتری برداشته شود.

سعادت گفت: در زمان تصدی کرسی نمایندگی دشتستان تاکنون ۱۱۵میلیارد ریال اعتبار ملی برای رونق و آبادانی این شهرستان جذب شده است .

وی یادآور شد: این اعتبارات در بخش تامین مسکن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و خوابگاه دانش آموزی، راه، زمین چمن مصنوعی، دانشکده کشاورزی، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، تربیت بدنی، اردوگاههای دانش آموزی، تهسیلات کم بهره برای نیازمندان از طریق صندوق کارآفرینی امید و تامین اعتبار برای تامین وسایل سرمایشی مدارس جذب شده است.

سعادت گفت: به تازگی اعتباری برای استخر آموزش و پرورش برازجان که گود برداری آن انجاده شده  بود جذب و انتظار می رود تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی در خصوص پتروشیمی آبپخش افزود: هرچند با پی گیری های استاندار وقت، وزیروقت صمت برای آغاز عملیاتی اجرایی به استان آمد اما عده ای به بهانه مسائل زیست محیطی که ممکن است از احداث این پتروشیمی برای منطقه ایجاد شود اجازه ندادند کار انجام شود.

سعادت ادامه داد: در همان جا پیشنهاد کردم عملیات اجرایی این پتروشیمی در زمین ملکی و شخص خودم آغاز شود و بعد اگر  بخش خصوصی تمایل به این موضوع نداشت با واگذاری زمین منابع طبیعی در بخش شبانکاره که به  دریا نیز دسترسی دارد تاسیسات پتروشیمی را به آنجا منتقل شود که مورد قبول واقع نشد.

وی اضافه کرد: بعد از آن هم با وجود اینکه استاندار وقت تلاش کرده بود که اعتبار جاده دسترسی، آب و برق را از دولت بگیرد با مراجعه به دفترنماینده سرمایه گذار و ارائه پیشنهاد اما بازهم مورد قبول واقع نشد.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز گفت: عدم استفاده از ظرفیت رسانه ها از موضوعاتی است که مانع از تبیین و تشریح خدمات نظام به مردم شده است.

اکبر اقبال مجرد افزود: نمایندگان مجلس طرح عملکرد خود را نباید به سال و ماههای پایانی دوره نمایندگی محدود کنند که شائبه کار تبلیغاتی در بین اذهان عمومی شکل گیرد .

وی یادآورشد: پاسخگویی به مطالبات مردمی از طریق رسانه توسط نمایندگان مجلس بیانگر اهتمام آنان به کارکرد رسانه است که این مهم در حیطه عملکردی نماینده دشتستان به موضوعاتی که در سطح ملی و استانی از سوی ایرنا پیگیری شده است به شکل مطلوب انجام شده است.

اقبال مجرد اظهارداشت: این درحالی است که برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نه تنها خود را پاسخگوی موکلان خود نمی دانند بلکه فرصت پیگیری مسایل مردمی را برای خبرنگاران نیز فراهم نمی کنند.

۶۰۴۷/ ۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.