مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر روز شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران گفت: از این میزان ۱۳۵هکتار در قالب ۳۵۰ مورد مربوط به سال گذشته و ۷.۵هکتار در قالب ۱۳۵ مورد در سالجاری رفع تصرف شده است.

فرزاد رستمی اضافه کرد: سال گذشته ۷۰۰ هکتارسند محدوده، ۱۵۰ هکتار سند حریم و ۱۷۱ عدد سند تگ برگ و در سالجاری نیز تاکنون ۲۲ هکتار سند محدوده و ۷۲ سند تک برگ صادر شده است.

مسکن مهر

وی بیان کرد: سهم استان بوشهر از مسکن مهر ۳۴هزار و ۷۱۵ واحد است که از این تعداد ۳۱هزار و ۶۵۷ واحد تاکنون افتتاح و براساس برنامه ریزی‌ها امسال ۲هزار و ۳۲ واحد مسکن مهر افتتاح و ۵۲۸ واحد مربوط به تعاونی‌ها در دست اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر یادآورشد: از سرجمع واحدهای مسکونی افتتاح شده ۱۹هزار و ۲۰۶ واحد در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره برداری رسیده است.

رستمی اضافه کرد: ۹۱۶ واحد مسکن مهر فاقد متقاضی در استان بوشهر وجود دارد که از این تعداد ۴۳۸ واحد در بوشهر به نیروی انتظامی واگذار و ۴۹۸ واحد بدون متقاضی در برازجان باید تعیین تکلیف شوند.

وی بیان کرد: در راستای ارائه خدمات روبنایی تعداد ۹ باب مسجد، ۶باب مدرسه، چهارمجتمع تجاری معادل ۱۱۲ واحد تجاری، هفت فضای سبز انجام و همچنین یک واحد درمانی و ۲ باب مدرسه در بوشهر و خورموج در دست اجراست.

محله های ناکارآمد

رستمی گفت: از کل ۳۸ شهراستان بوشهر ۱۲شهر دارای ۷۲ محله ناکارآمد به مساحت هزار و ۶۸۵ هکتار با ۱۸۳هزا رو ۴۳۸ نفر جمعیت است که از این میزان ۳۸هکتار مربوط به محدوده تاریخی، ۷۷۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی و ۸۷۷ هکتار مربوط به بافت میانی (فرسوده) است.

وی یادآور شد: بوشهر و برازجان بیشترین محله های ناکارآمد و سکونتگاه غیررسمی را در استان دارا هستند و تاکنون در این محله ها یک مدرسه ، اصلاح و نوسازی شبکه آب، ساماندهی دره و بهسازی معابر و پایگاه سلامت به میزان ۴۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری و ۴۲ میلیارد ریال پروژه نیز در حال اجراست.

تسهیلات نوسازی و خرید مسکن در سالجاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: پارسال ۳۴ پروانه ساختمانی در بافت فرسوده صادر و ۱۵۹ واحد به بانک معرفی شده است.

وی یادآورشد: در زمان حاضر چهارهزار و۵۵۷ نفر در استان در صندوق پس انداز یکم سپرده گذاری و به ۱۰۴ نفر در محدوده بافت و خارج از محدوده تاکنون تسهیلات پرداخت شده است.

رستمی پرداخت تسهیلات نوسازی با سود ۹ درصد، تخفیف ۵۰ درصدی هزینه صدور پروانه، احداث خارج از نوبت شبکه برق، تخفیف ۱۰ درصدی هزینه نظام مهندسی و تراکم تشویقی براساس ضوابط طرح بهسازی و نوسازی حداقل یک واحد را از جمله بسته تشویق نوسازی مسکن عنوان کرد.

وی یادآور شد: همچنین از سال ۹۷ تاکنون سه هزار و ۴۳۲ تن قیر ریگان برای آسفالت معابر محله های هدف استان توزیع شده است.

رستمی گفت: در زمان حاضر به میزان ۴۴ میلیارد ریال پروژه در محله های ناکارآمد شهرهای برازجان، بوشهر، خورموج و اهرم در دست اجراست.

طرح اقدام ملی مسکن 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: براساس این طرح ۲ هزار واحد از سوی شرکت عمران عالی شهر و چهار هزار واحد در شهر جدید سیراف و ۲هزار واحد به وسیله بنیاد مسکن احداث و همچنین به شهرهای بالای ۲۵هزار نفر جمعیت که دارای طرح مصوب هستند با اولویت شهرهای بوشهر و برازجان به یک هزار و ۵۴۵ واحد تسهیلات پرداخت می‌شود.

۶۰۴۷/ ۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.