نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه های نماز جمعه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با جوانان و نخبگان گفت: دستیابی به علم، دانش و فناوری از سوی جوانان و نخبگان باعث اقتدار ملی و فراملی می شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: اگر در عرصه علم و فناوری کشور وابسته باشد هیچ استقلال واقعی  حاصل نمی شود و این موجب محدودیت، محاصره، تحریم و وابستگی به کشورهای بیگانه می شود.

وی بیان کرد: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر توسعه جنبش نرم افزاری، تولید علم و فناوری در علوم نوپیدا تاکید می کنند.

 امام جمعه بوشهر گفت: استان بوشهر با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی بعنوان منطقه ویژه علم و فناوری ایران انتخاب شده و این افتخاری برای استان است که باید با برنامه ریزی به تولید علم، منطقه ویژه تولید دانش و محصولات دانش بنیان  رسید.

وی افزود: قهرمانی جوانان والیبالیست کشور با مدیریت ایرانی مایه افتخار است و نشان داد جامعه متخصص ایرانی هیچ کاستی ندارد و برای درخشیدن تنها نیازمند توجه هستند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: نخبگان و جوانان ایرانی در عرصه های ملی و بین المللی می‌درخشند و مسئولان باید به این قشر توجه و اعتماد کنند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب ازمنتقدان اجرای برخی سیاست‌های ناصحیح اصل ۴۴ قانون اساسی است گفت: مسئولان در این بخش خوب عمل نکردند و گذشته از اینکه کار پیشرفت نکرد متوقف شد به همین دلیل قوه قضائیه در این رابطه باید با مراکز تولیدی که خصوصی سازی آنها نادرست است ورود کند.

امام جمعه بوشهر بر ضرورت ترویج بصیرت عمومی، تفکر انقلابی و عدالت خواهی برای حفظ و پیشرفت انقلاب تاکید کرد.

وی یادآور شد: عید قربان روز دعا، عرفان انسانی، خدامحوری و عید بندگی است.

صفایی بوشهری با اشاره به ۱۶ مرداد سال ۱۲۹۴ سالروز حمله متجاوزان انگلیسی به بوشهر گفت: آنها به دلیل‌های واهی که امروز هم به همان دلیل‌ها کشتی ایران را توقیف، برجام را ضایع و در جهان سیاست ظلم ها و ستم ها می کنند به بوشهر حمله کردند.

وی ادامه داد: اما با فتوای مجتهدان و سرداری شهید رئیسعلی دلواری مردم استان بوشهر چنان حرکتی کردند که انگلیس‌ها مجبور به عقب نشینی شدند و امروز نیز اگر استعمار پیر بخواهد تجاوزی کند رئیسعلی دلواری‌ها در مقابل آنها می‌ایستند.

امام جمعه بوشهر گفت: بصیرت، اسلام خواهی، مقاومت، پایداری و وحدت از جمله عواملی بود که منجر به این حماسه آفرینی‌ها شد.

وی تاکید کرد: تنظیم تقویم تاریخ استان بوشهر برای آشنایی نسل جوان با تاریخ این استان و فراموش نشدن این حماسه‌ها تاکید کرد.

6047/6045

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.