نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به پیشینه و عملکرد جهاد دانشگاهی، این نهاد علمی می‌تواند در توسعه دیدگاه صنعتی و اشتغال پایدار موثر باشد.

 

سید کمال الدین شهریاری در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه بوشهر گفت: بیش از دو سال فعالیت جهاد دانشگاهی در استان بوشهر منشا خدمات موثری در زمینه مسائل درمانی، آموزش و فعالیت های پژوهشی بوده که می بایست با در نظر گرفتن مسائل مبتلا به استان، از ظرفیت این نهاد جهادی استفاده بهینه کرد.

 

وی یکی از مشکلات اساسی استان را بیکاری عنوان کرد و افزود: موضوع اشتغال جوانان بومی در صنایع بزرگ استان یکی از اصلی ترین مسائل است که متاسفانه بعضا از سوی برخی مسئولان این صنایع عنوان می شود که یکی از دلایل آن، عدم وجود مهارت های لازم حتی برای جوانان تحصیل کرده است .

 

نماینده دشتی و تنگستان تصریح کرد: آشنایی بیشتر مردم با صنایع استان و لزوم تزریق و توسعه فرهنگ و دیدگاه صنعتی به مردم و جوانان از طریق آموزش های مهارتی و یا تحقیقات علمی و صنعتی می‌تواند در پیشبرد و نهادینه کردن این دیدگاه در بین جوانان موثر افتاده تا ضمن جهت گیری مردم و مسئولان به سمت پرورش نیروهای مهارت دیده و متخصص، شاهد فعالیت های صنعتی کوچک و بزرگ مردمی باشیم .

 

شهریاری افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی قابلیت توانمندسازی نیروهای بومی و ارتقای مهارت‌های موردنیاز برای اشتغال آنان را دارد.  

 

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه استان بوشهر ظرفیت های توسعه ای متعددی دارد که مغفول مانده یا به مرحله بالفعل نرسیده است، تاکید کرد: مسئولان استان باید حمایت موثری از اقدامات جهاد دانشگاهی داشته باشند تا زمینه فعالیت های فرهنگی و علمی این نهاد به شکل بهتری فراهم گردد.

 

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت ها و عملکرد مثبت جهاددانشگاهی استان بوشهر، خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان نباید از این نکته غافل باشند که بسیاری از تصمیم گیری‌ها و اقدامات فرهنگساز که موجب اعتلای استان در کشور و حوزه خلیج فارس می‌شود را می توان با تکیه بر توان این سازمان جهادی انجام داد چرا که انجام تحقیقات علمی و فعالیت های فرهنگی دو وظیفه اصلی این سازمان است .
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.