نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان‌ها از دولت خواست که راه‌ آهن مسیر بوشهر – شیراز را با اختصاص بودجه لازم هرچه سریع‌تر تکمیل کند.

به گزارش ایسنا، سیدعلی اکبر فاطمی در بیست‌ویکمین اجلاس شورای عالی استان‌ها در نطق پیش از دستور خود گفت: عدم حمایت از سرمایه‌گذاران و نبود امکانات لازم جهت سرمایه‌گذاری آنها و نبود مدیریت قدرتمند و بانفوذ بومی در بدنه دولت به چشم می‌خورد. امیدوارم با کنکاش در هر کدام از این موارد در آینده موجب بازشدن گره کوری شویم که تاکنون دستاوردی جز عقب‌ماندگی استان بوشهر از سایر استان‌ها را به همراه نداشته است.

وی با بیان این‌که خواسته مردم شهرستان دشتی ممانعت از فعالیت معدنکاران در کوه‌های استان است، اظهار کرد: فعالیت آنان هویت تاریخی این شهرستان را تخریب و به چاه‌های آب و حیات نسل آینده آسیب وارد می‌کند.

نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: تعیین حق‌آبه برای احیای نخلستان‌های دیم دشتی برای کشاورزان و روستاهای حاشیه باید انجام شود و اگر این حق آبه تامین نشود قطعا شاهد نابودی نخلستان‌های این منطقه خواهیم بود.

فاطمی تاکید کرد: ما خواستار ایجاد شهرک‌های صنعتی روستایی در شهرستان دشتی جهت فراهم شدن فرصت اشتغال و توسعه متوازن هستیم. جاذبه‌های بی‌نظیر این شهرستان گنبد نمکی است که با ایجاد پارک‌های مناسب می‌توان رونق گردشگری را فراهم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به صیادانی که جهت امرار معاش در دریا جان خود را از دست داده‌اند، گفت: اگر اورژانس هوایی وجود داشت آنها نجات پیدا می‌کردند تا چه زمان شاهد جان‌باختن هموطنانمان به خاطر نبود اورژانس هوایی باشیم؟ شغل اغلب افراد بندرنشین صیادی و تجارت است. از این جهت درخواست می‌کنم که هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای ایجاد پایگاه هوایی انجام شود.

نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اخراج صدها کارگر بومی بوشهر که در منطقه ویژه اقتصادی مشغول فعالیت بودند، اظهارکرد: این کارگران بیش از 15 سال سابقه کار داشتند. چندین بار قول داده شد که برای بازگرداندن آنان اقدام شود اما تاکنون هیچ کاری انجام نشده است. لذا از دادستانی می‌خواهم هرچه سریع‌تر نسبت به بازگردان این کارگران بر سر کار خود اقدام کند.

فاطمی تاکید کرد: راه‌آهن بوشهر – شیراز نیمه‌کاره باقی مانده و زیرساخت‌های این پروژه روز به روز مستهلک‌تر می‌شوند. لذا از دولت می‌خواهم اعتبار لازم جهت تکمیل این مسیر را اختصاص دهد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.