یک کارشناس تغذیه گفت: والدین کودکان 2 تا 3 سال از دریافت گروه غذایی لبنیات کودکان خود غافل نباشند .

 

فریده نظری در گفتگو با ایسنا منطقه بوشهر اظهار کرد: برای تامین نیازهای تغذیه ای بدن کودکان در سنین پیش از مدرسه، ضروری است از دریافت گروه غذایی لبنیات اطمینان حاصل شود؛ گروه غذایی لبنیات شامل شیر، ماست، پنیر، کشک، دوغ و بستنی می باشد .

 

وی افزود: نیاز کودکان در سن 2  تا 3 سال به مواد غذایی این گروه 3 واحد می باشد، هر واحد برای این گروه سنی شامل نصف و یا سه چهارم لیوان شیر) معادل با 120 سی سی و یا 180سی سی شیر(یا نصف و یا سه چهارم لیوان ماست) معادل با 120 سی سی و یا 180سی سی و یا 30 گرم برابر با یک قوطی کبریت پنیر است .

 

مدیر گروه بهبود تغذیه سالم معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: به عبارت دیگر کودکان در سن 2 تا 3 سال در صورتی که در طول 24 ساعت شبانه روز، 30 گرم برابر با یک قوطی کبریت پنیر در وعده صبحانه و نصف لیوان ماست (معادل با 120 سی سی ماست) در وعده نهار و سه چهارم لیوان شیر (معادل با 180 سی سی شیر) در وعده عصرانه مصرف نمایند، 3 واحد مورد نیاز خود را دریافت کرده اند .

 

نظری خاطرنشان کرد: برنامه غذایی پیشنهادی دیگر برای تامین سروینگ - یا واحد غذایی - های مورد نیاز از گروه لبنیات برای کودکان در سن 2 تا 3 سال مصرف نصف لیوان شیر در وعده صبحانه، نصف لیوان ماست در وعده نهار و سه چهارم لیوان شیر در وعده عصرانه می باشد، به این ترتیب نیز کودک شما 3 واحد از گروه غذایی لبنیات دریافت کرده است .

 

این کارشناس ادامه داد: الگوی غذایی پیشنهادی دیگر برای تامین سروینگ های موردنیاز از گروه لبنیات برای کودکان درسن 2 تا 3 سال مصرف نصف لیوان شیر در وعده صبحانه، سه چهارم لیوان شیر در وعده عصرانه و نصف لیوان شیر قبل از خواب (قبل از مسواک زدن) است. به این ترتیب نیز کودک شما 3 واحد از گروه غذایی لبنیات دریافت کرده است اما تنوع غذایی در دریافت مواد غذایی گروه لبنیات تامین نشده است. به عبارت دیگر بهترین توصیه استفاده از هر سه ماده غذایی گروه لبنیات یعنی شیر، ماست و پنیر برای تامین مواد غذایی این گروه است .

 

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: برخی والدین نسبت به اهمیت مصرف شیر در کودکان بعد از سن 2 سالگی یعنی زمانی که کودک از شیر مادر یا شیر مصنوعی گرفته می شود، غافل هستند، در حالی که بدن کودک همچنان به دریافت مقدار مشخصی از مواد غذایی گروه شیر و لبنیات نیاز دارد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.