حسین اسکندری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار افزود: در این شمار مراکز ۱۰ هزار دانشجو تحصیل می کنند اکه از این شمار ۵۷ درصد مقطع کارشناسی و مابقی مقطع کاردانی هستند.

وی بیان کرد: این مراکز در چهار سطح یک تا چهار فعالیت دارند که مراکز سطح یک و دو از خدمات وتسهیلات ویژه برخوردار و مراکز سطح سه وچهار نیز علاوه بر هشدار های لازم زیر نظارت جدی قرار می گیرند.

اسکندری ادامه داد: راه اندازی ۲ مرکز علمی کاربردی در زیرمجموعه جهاد دانشگاهی و  یکی از مراکز دولتی واگذار شده به بخش خصوصی با قابلیت بکارگیری دانشجو در رشته های عکاسی، کامپیوتر، گرافیک و روابط عمومی در دست پیگیری است که انتظار می رود تا مهرماه زمینه جذب دانشجو در این مرکزها فراهم شود.

وی  یادآور شد: در حال حاضر یکهزار و ۴۵۰ مدرس فعال در مراکز علمی کاربردی استان بوشهر فعال هستند که در راستای جذب مدرسان با کیفیت فراخوان بکارگیری مدرسان به صورت سالانه برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر گفت: در راستای ارتقا سطح کیفی دانشگاه تعداد کد رشته‌ها در این دانشگاه امسال به ۱۳۰ کدرشته محل با تمرکز بر ظرفیت های بومی استان بوشهر کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ارتقا کیفیت آموزش‌های مهارتی مراکز علمی کاربردی در استان بوشهر با جدیت پیگیری می شود.

اسکندری افزود: در این زمینه در عرصه بین المللی تفاهمنامه همکاری با دانشگاه اف.چ.ام آلمان به عنوان یکی از دانشگاه مهارت آموزی و کارآفرینی در سال گذشته اجرایی شده و انعقاد تفاهمنامه با یکی از دانشگاه های صعنتی و مهارتی هلند نیز در دست پیگیری است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر گفت: این دانشگاه تنها دانشگاه پرداخت کننده تسهیلات ارزان قیمت به تیم‌های دانش‌آموخته مهارتی است که مبلغ این تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریال و نرخ سود آن نیز ۲ درصد است.

اسکندری ادامه داد: راه حل توسعه اشتغال و رفع مشکل بیکاری، توسعه کارآفرینی است که در این زمینه تدوین سند راهبردی کارآفرینی در استان بوشهر آغاز شده است.

وی گفت: این مرکز به راه اندازی مرکزهای های خود در جوار صنایع اهتمام ویژه ای دارد و در این زمینه دیدارهایی نیز با مدیران برخی از مراکز صنعتی استان از  جمله صدرا (شرکت صنایع دریایی ایران) برگزار شده است.

اسکندری افزود: دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر از آمادگی لازم برای آموزش مهارت های شغلی متناسب با کارکنان و داوطلبان اشتغال در مراکز صنعتی برخوردار است.

۷۲۱۲/۶۰۴۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.