فرمانده انتظامی گناوه روز سه شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران این شهرستان گفت: عمده کالاهای مکشوفه شامل پودر بدن سازی، دستگاه ارز دیجتیال ، پارچه و پوشاک بوده است.

سرهنگ حسین احمدی افزود: مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر در سال جاری نیز در اولویت‌های کاری قرار گرفت و در این مدت میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۷ درصد افزایش و در این ارتباط پنج قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر نیز ماموران این فرماندهی در یک عملیات مشترک با پایگاه دریابانی یکهزار و ۳۸۰ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان کشف کردند.

وی با بیان اینکه به دلیل باورهای غلط افراد ناخواسته در دام بلای خانمانسوز اعتیاد گرفتار می‌شون ، گفت: جملاتی نظیر من معتاد نمی‌شوم، یک بار مصرف اشکال ندارد، شیشه اعتیاد آور نیست، می‌شود تفننی مصرف کرد، ترک اعتیاد آسان است و غیره از جمله باورهای غلطی است که  فرد را به  موادمخدر گرفتار می‌کند.

فرمانده انتظامی گناوه، کشف ۸۴ درصدی سرقت‌ها  را در سال جاری از دیگر عملکرد برجسته نیروی انتظامی این شهرستان خواند و افزود:  در این مدت با اقدام های حوزه پیشگیری از سرقت ها، سرقت موتورسیکلت ۳۱ درصد، اتومبیل ۲۹ درصد، مغازه ۲۸ و کیف قاپی ۵۵ درصد  با کاهش مواجه شد.

وی با تبریک فرارسیدن روز خبرنگار و گرامیداشت شهدای رسانه از جمله محمود صارمی خبرنگار ایرنا، گفت: اصحاب رسانه و نیروی انتظامی یک مجموعه واحد هستند زیرا که هدف همگی تامین و توسعه آرامش و آسایش مردم است.

احمدی بیان کرد:  خبرنگاران چشم بینا و بیدار و یاران صدیق و امانت دار پلیس هستند و مجموعه نیروی انتظامی به این قشر آگاه اعتماد دارد و پذیرای انتقادات و پیشنهادهاست.

وی افزود: باتوجه به اینکه اهداف مهم پلیس  پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی است به دنبال استفاده از ظرفیت رسانه های شهرستان در این زمینه هستیم.

فرماندهی انتظامی گناوه گفت: در اولویت های حوزه اطلاع رسانی، نیروی انتظامی در تعامل با رسانه ها خود را موظف به ایجاد توسعه زمینه های فرهنگی لازم به منظور کاهش جرایم و تخلفات و تسهیل وظایف محوله که مهمترین آن استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی است می‌داند.

وی افزود: در اجرای انجام ماموریت ها کمک و همراهی خبرنگاران را لازم می دانیم زیرا که وجود یا  عدم وجود احساس امنیت در جامعه علاوه بر عملکرد ناجا به رویکرد رسانه ها نیز بستگی دارد.

فرماندهی انتظامی گناوه بیان کرد: نوع تصویر و روایتی که رسانه ها از پلیس برای جامعه منعکس می کنند مهم و باید واقعی، پرصلابت و مشفقانه باشد و اگر  ضعفی هم وجود داشته باشد پیش از انعکاس آن که باعث ناامیدی مردم و خرسندی نااهلان شود از طریق ارتباط موثر به خود مجموعه نیروی انتظامی منعکس شود.

احمدی گفت: انعکاس خدمات پلیس برای مردم باعث اقتدار این مجموعه و آرامش مردم در جامعه می‌شود و اگر پلیس وظیفه شناس و توانمند و متعهد را به مردم معرفی کنیم موجب ایجاد روحیه امید در جامعه شده ایم.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی عملکرد مثبت کارکنان پلیس باعث تزریق انرژی و انگیزه در این نیرو می شود.

فرمانده انتظامی گناوه گفت: بسیاری از اقدام‌های بعمل آمده این نیرو نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی دقیق دارد و در مواردی که اطلاع رسانی دیر انجام می‌شود بخاطر پیگیری پرونده بوده و این احتیاط دلیل بر نامحرم شمردن خبرنگار نیست.

وی ادامه داد: گاهی اوقات بر مبنای ماموریت‌ها، میزان عملیات روانی علیه ناجا زیاد می‌شود که در این میان، مدیریت و خنثی سازی رسانه‌ها بسیار اثرگذار و می‌تواند به آرامش روانی جامعه کند.

در این آیین فرماندهی انتظامی گناوه از خبرنگاران شرکت کننده تجلیل کرد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.