عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر افزود: ذیحسابان باید کنترل کنند تا خریدهای موردنیاز ادارات و دستگاه‌ها از تولیدات داخلی این استان تامین شود.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی که با دریافت وام در راه توسعه استان بوشهر گام برداشتند باید به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرند.

گراوند یادآور شد: وقتی کالای مورد نیاز در این استان تولید می شود اقدام به خرید از استان های دوردست علاوه بر تحمیل هزینه های مضاعف به واحدهای تولیدی فعال در استان بوشهر آسیب جدی می زند.

وی تاکید کرد: در حوزه شهرداری‌های استان چنانچه امکانات و مصالح آنها با وجود تولیدات باکیفیت از خارج استان تامین شود، تخصیص آنها صفر می شود.

استاندار بوشهر گفت: در این استان واحدی که باید سه شیفت کارکند نمی‌تواند سه میلیارد ریال قسط خود را پرداخت کند که این نشان می دهد از ظرفیت تولیدات این استان بخوبی استفاده نشده است.

وی افزود: در ارتباط با آزمایشگاه‌های همکار استاندارد نیز با توجه به ظرفیت مناسب موجود در استان باید از این ظرفیت استفاده شود زیرا بوشهر از لحاظ خدمات حوزه آزمایشگاه همکار استاندارد با

ظرفیت قابل توجه خود اکنون خدمات مورد نیاز استان‌های مختلف کشور را ارائه می‌کند.

گراوند اظهارداشت: برگزاری نشست کارگروه های تخصصی زیرمجموعه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر که تاکنون منجر به حل مشکلات فعالان اقتصادی استان شده قابل تقدیر است.

وی افزود: دبیرخانه این شورا در اتاق بازرگانی بندر بوشهر نگاه پیگیرانه مناسبی برای مصوبه‌های این شورا دارد که در این زمینه مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز باید همراهی های لازم را با آنان داشته باشند.

گراوند یادآور شد: با پیگیری های صورت گرفته و حل برخی مشکلات فعالان اقتصادی پیش بینی می‌شود افق روشنی در بخش های خدمات، تجارت و صنعت استان بوشهر رقم بخورد.

وی افزود: در  این ارتباط تامین اجتماعی و اداره امور مالیاتی استان نیز باید با تعامل دوسویه و سازنده ای با واحدهای تولیدی و بسته بندی استان بوشهر همکاری داشته باشند.

استاندار بوشهر تاکید کرد: در ارتباط با فعالیت های بازرسی و حسابرسی تامین اجتماعی باید نظارت دقیق به فعالیت های آنان صورت گیرد زیرا در شرایط خاص کنونی باید بیش از هر زمان دیگری واحدهای تولیدی مورد حمایت قرار گیرند.

گراوند تاکید کرد: واحدهای بسته بندی خرما و آبزیان استان بوشهر از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است که برای پایداری اشتغال آنها باید حمایت ویژه از این بخش صورت گیرد.
۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.