مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندر گناوه اظهار داشت: احداث شهرک‌های گلخانه ای در برنامه کاری این مدیریت  قرار گرفته که از مجموع ۴۴۳ هکتار پیش بینی شده،  ۱۲۳ هکتار در شهرستان‌ دیلم، ۱۳۰ هکتار گناوه ، ۱۲۰ هکتار دشتستان و ۷۰  هکتار در دشتی اجرا می‌شود.

محسن شریفی شایگان اظهارداشت: یکی از اهداف راه اندازی  این شهرک‌ها کمک به صادارات است که طبق برنامه ریزی های به عمل آمده  علاوه بر سازه های گلخانه ای، صنایع جانبی، واحد بسته بندی و سالن‌های کنترل کیفیت محصول بعد از تولید پیش بینی شده تا شناسنامه دار و به عنوان یک برند ،خیلی راحت اقدام به صادرات و فروش داخلی کرد.

وی گفت: ۲۳ هکتار شهرک گلخانه ای شهرستان دیلم به سرمایه گذار واگذار شده و طی قرارداد اجاره به شرط تملیک با هزینه شخصی صفر تا ۱۰۰ اجرایی خواهد شد که در حال مطالعه فاز اول و دوم است.

شریفی افزود: برای تامین آب این شهرک ها احداث آب شیرین کن پیش بینی شده و در این ارتباط فراخوان و منتظر سرمایه گذار هستیم  تا در این بخش سرمایه گذاری کند.

وی بیان کرد: هر محصولی که در این شهرک‌ها در شرایط کنترل کننده پرورش و تولید شود بلامانع است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر اظهارداشت: ۲ طرح مجتمع گلخانه ای نیمه تمام در شهرستان تنگستان در سطح ۱۲ هکتار و دشتی ۱۴ هکتار به تعدادی از فاارغ التحصیلان واگذار شد که به دلیل قادر نبودن در تامین وثیقه متوقف شد.

وی گفت: به منظور متوقف نشدن این طرح‌ها به عنوان یک ظرفیت جذب سرمایه گذار در دستور کار قرار گرفت تا بصورت مدیریت واحد کل مجتمع را تحویل و به  بهره برداری و تولید برسانند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.