مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بسیاری از ملزومات اشتغال آنان مانند آموزش و تسهیلات دیده شده و اجرای آن باعث تحول در حوزه اشتغال جامعه هدف می‌شود.
مریم آذرشب روز سه شنبه در نشست با بانوان کارآفرین آبپخش با گرامیداشت ۶ مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای افزود: کارآفرینی، باعث رونق اشتغال و تولید در جامعه می شود و آحاد جامعه باید با فراگیری آموزش مهارت های فنی و حرفه‌ای به سمت رونق تولید بروند.
وی بیان کرد: طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در ۲۳ استان کشور برگزار و استان بوشهر نیز از مزایای این طرح برخوردار می شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ادامه داد: میانگین کشوری رشد زنان سرپرست خانوار ۷.۱۲ درصد است که این نسبت در شهرستان دشتستان ۷.۱۳ درصد  است و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار این شهرستان از اولویت‌های استان است.

آذرشب یادآور شد: بخش آبپخش با دارا بودن نخلستان‌های فراوان و بانوانی پویا و فعال، ظرفیت تبدیل شدن به قطب مشاغل خانگی استان بوشهر را داراست.
وی گفت: مهمترین منبع درآمدی بانوان از ایجاد و توسعه مشاغل خانگی حاصل می‌شود دراین ارتباط ضمن روان سازی مسیر توسعه این نوع از مشاغل، بانوان باید با کسب مهارت‌ها و آموزش‌های لازم در این مسیر گام بردارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر در ارتباط با  بیمه بانوان کارآفرین اضافه کرد: صندوق بیمه روستایی، عشایر و سازمان تامین اجتماعی در زمینه بیمه بانوان کارآفرین فعال است و افراد می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه دائمی مشاغل خانگی که در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فعال است مراجعه کنند.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.