به گزارش ایرنا، رضا عوض پور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در اجرای مسئولیت های اجتماعی براساس مصوبه دولت، وزارت نفت باید 3درصد از قراردادها و طرح های خود را برای کمک به توسعه و آبادانی در مناطق میزبان هزینه کند.
وی بیان کرد: براساس تصمیم گیری ها و هماهنگی با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار شد این اعتبار برای پروژه هایی که مشکلی را حل و به توسعه استان کمک می کند، هزینه شود.
عوض پور ادامه داد: در این ارتباط این پروژه ها باید در شورای توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر تصویب و سهم نفت و استان در پروژه های تلفیقی مشخص شود تا سریعتر به نتیجه برسند.
وی در باره واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی برای تکمیل آنها گفت: سال گذشته 26 پروژه عمرانی نیمه تمام در استان بوشهر برای تکمیل به بخش خصوصی و خیران واگذار شد.
عوض پور افزود: از این شمار پنج پروژه شیلاتی، ورزشی و درمانی در استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار شده است.
عوض پور ادامه داد: همچنین برای تکمیل 21 پروژه بهداشتی و آموزشی مانند احداث مدارس نیز از ظرفیت خیران استفاده شد.
وی در باره وضعیت بیمارستان 17 شهریور برازجان گفت: این بیمارستان در قانون بودجه ردیف اعتباری ندارد و ساخت آن به عنوان جایگزین بیمارستان 17 شهریور سابق از محل اعتبارات مدیریت بحران در دست اجراست.
عوض پور اضافه کرد: تاکنون برای احداث این بیمارستان 80 میلیارد ریال از محل منابع مدیریت بحران و 40 میلیارد ریال از محل توزیع برنامه و بودجه هزینه شده است.
وی یادآور شد: برای تکمیل این بیمارستان 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تنها راهکار ممکن لحاظ کردن آن در مصوبات سفر رئیس جمهوری بود که امیدواریم با تخصیص این اعتبارات پروژه بیمارستان برازجان به سرانجام برسد.
عوض پور در مرود بودجه تخصیص یافته به دانشگاه ها از محل سفر هیات دولت به استان بوشهر گفت: ضعف دانشگاه خلیج فارس ازحیث پذیرش دانشجو سبب شده رتبه های خوب استان نتوانند وارد این دانشگاه شوند برهمین اساس اولویت اول استان تقویت این دانشگاه به عنوان دانشگاه مادر است.
وی ادامه داد: در زمان حاضر ظرفیت پذیرش دانشجوی روزانه در کشور 14 درصد است این درحالی است که این آمار در استان بوشهر تنها 6 درصد است به همین دلیل رویکرد استان تقویت دانشگاه مادر است.
عوض پور گفت: پروژه های مصوب برای دانشگاه خلیج فارس ردیف بودجه وجود دارد اما برای سایر دانشگاه ها این ردیف وجود ندارد و از صندوق ملی تقویت می شوند.
6043/6047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.