به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابوالحسن حسینی بوشهری روزپنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان افزود: همه مسئولان بویژه کارگزاران نظام اسلامی در برابر خود و آحاد جامعه مسئولیت دارید و باید با فرهنگ سازی و تمرکز بر کانون های فرهنگ پذیر از قبیل خانواده، مدرسه، دانشگاه ها و برنامه ریزی برای جوانان اهتمام بیشتری از خود نشان دهند.
وی با اشاره به تقارن سوم خردادماه با ماه مبارک رمضان افزود: استفاده از ظرفیت مساجد و اجتماعات بزرگ مردمی در مساجد در ایام ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار مناسب برای تبیین فرهنگ ایثار و صبر و استقامت که یکی از نیازهای اساسی جامعه امروز است در دستور کار قرار گیرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیلم گفت: توجه و اهمیت به ماه رمضان با تلاش جمعی برای فرهنگ سازی مقابله با روزه خواری در اماکن عمومی بسیار مهم و ضروری است.
وی اظهارداشت: برای مقابله با آسیب های مختلف اجتماعی در جامعه همیشه به دنبال فرهنگ سازی هستیم و نسبت به آن توجه داریم و دراین راستا لازم است در ماه رمضان با راه اندازی ایستگاه های صلواتی، افطاری دادن صالح، تبلیغات درفضای مجازی ، تشویق، ایجاد انگیزه در بین مردم وتوجه به اصل الگوسازی اهتمام جدی ورزیم.
فرماندار دیلم گفت: باتوجه به اینکه دشمنان ایران اسلامی یک جنگ ترکیبی را علیه کشور تدارک دیده اند، سوم خرداد یکی از بهترین فرصت هایی است که می توان با برگزاری برنامه های فرهنگی برای اشاعه فرهنگ ایتار و شهادت و از خودگذشتگی و انتقال آن به نسل جوان و آماده کردن آنها برای مقابله با توطئه های دشمنان اقدام کرد.
عبدالامیر قاسمی توجه به شورای فرهنگ عمومی را در شهرستان از اولویت های بسیار مهم برشمرد و افزود: برای تبیین شورای فرهنگ عمومی لازم است سعی و تلاش بیشتری داشته باشیم و از همه ظرفیت ها و قابلیت های موجود بهره ببریم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیلم گفت: قرآن در زندگی دنیا و آخرت انسان ها سرنوشت ساز است و ماه رمضان، ماه مهمانی خداوند بهترین فرصت برای آموزش و گسترش فعالیتهای قرآنی در جامعه است.
زهره محنایی با گرامیداشت سوم خردادماه فتح خرمشهر افزود: خرمشهر برای ملت تنها یک شهر نیست بلکه تاریخ گویای پایداری، ایثار و جاودانگی انقلاب و نماد تاریخی و جغرافیایی دفاع مقدس، جهاد آگاهانه و شجاعت مظلومانه ملت غیور نستوه است.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.