به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزود: در این راستا رایزنی هایی با مدیریت شرکت بازرگانی داخلی کشور برای ورود محموله های 10 هزار تنی اقلام اساسی مانند برنج و شکر از بوشهر انجام شده است.
وی بیان کرد: با هدف رونق گمرکات استان باید کارگروهی متشکل از صاحب نظران و تاجران تشکیل و در این زمینه راهکارهای متناسب با شرایط تحریمی را لحاظ کنند.
گراوند افزود: در شرایط تحریم و خروج آمریکایی ها از برجام شاید گمرکات با کاهش عملکرد مواجه شوند که در سایه تلاش شبانه روزی دستگاه های مرتبط با حوزه صادرات و واردات این کاستی قابل جبران است.
وی اظهار کرد: در ارتباط با صادرات گوجه فرنگی خارج از فصل که عمده صادرات آن از مرز مهران انجام می شود باید ساز و کار لازم برای صادرات این محصول از گمرکات استان بوشهر فراهم شود.
گراوند گفت: در شرایط کنونی توسعه مراودات تجاری با کشورهای همسایه باید بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.
استاندار بوشهر گفت: کشورهای همسایه نیازهای زیادی دارند که بخش قابل توجهی از آنها قابلیت تامین از استان بوشهر را داراست.
وی اظهار کرد: در این زمینه در صادرات به قطر استان بوشهر عملکرد قابل توجهی داشته واین مهم باید به فراخور ظرفیت های صادراتی استان به سایر کشورهای همسایه نیز تعمیم داده شود.
گراوند افزود: با توجه به اهمیت صادرات غیرنفتی در رونق اقتصادی کشور می طلبد دستگاه های فعال در حوزه صادرات و واردات بیش از پیش برای تحقق این مهم تلاش کنند.
وی گفت: در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده تحقق بخشی از این مهم در گرو صادرات است از این رو باید برای توسعه صادرات غیرنفتی استان بوشهر گامی اساسی برداشت.
مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: برخی از کالاها برای صادرات مشمول استاندارد اجباری نیستند و همین امر باعث شده تا کیفیت برخی از محصولات صادراتی گمرکات این استان کاهش یابد.
محمد رحیم بهره مند افزود: در این راستا انتظار می رود با اهلیت سنجی مناسب برای فعالان حوزه صادرات زمینه جلوگیری از صادرات محصولات با کیفیت پایین از استان بوشهر فراهم شود.
7212/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.