مسلم رحمانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه افزود: در استان بوشهر پیش از دولت یازدهم 154روستا گازرسانی شده بود که در زمان حاضر با رشد 2.5 برابری به 411 روستا رسیده است.
وی اظهارداشت: اعتباراتی که تاکنون در استان بوشهر برای گازرسانی هزینه شده بیش از هفت هزارو 600 میلیادر ریال است که از این میزان چهار هزارو 850 میلیارد ریال در دولت های یازدهم و دوازدهم انجام شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر ادامه داد: این شرکت با بکارگیری پیمانکاران بومی بخش شهری 99 درصد و روستایی 96 درصد را تحت پوشش گازرسانی قرار داده است.
وی گفت: در زمان حاضر بیش از 187 هزار مشترک در استان بوشهر از گاز لوله کشی بهره مند شده اند و تمامی شهرها بجز جزیره خارگ همه گاز دارند.
رحمانی بیان کرد: برای جزیره خارگ با طراحی های انجام شده، خوشبین هستیم تا ازطریق خط پتروشیمی که اتفاق خواهد افتاد، گازدار شود.
وی افزود: در زمان حاضر بیش از 38 هزار مشترک روستایی در استان بوشهر از گاز بهره مند هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: 331 واحد صنعتی در این استان گازرسانی شده است.
رحمانی گفت: در شهرستان گناوه باتوجه به وسعت و حجم کار انجام شده در ردیف سومین شهرستان استان بوشهر در زمینه اختصاص اعتبار بوده و بیش از یکهزار میلیارد ریال برای گازرسانی آن هزینه شده است.
وی بیان کرد: 99 درصد شهرستان گناوه بهره مند از گازطبیعی هستند که شهرهای گناوه و ریگ 100 درصد و روستاها 99 درصد گازرسانی است.
رحمانی اظهارداشت: در زمان حاضر 54 درصد از ظرفیت گازرسانی به شهرستان گناوه اشتراک پذیری اتفاق افتاده که امیدواریم با همت مردم در سال جاری این میزان ارتقا پیدا کند.
وی به آن دسته از مردم گناوه که تاکنون نسبت به اتصال گاز به منازل خود اقدام نکردند خواست هرچه سریع تر نسبت به لوله کشی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر در باره خانوارهایی که قادر به پرداخت هزینه لوله کشی نیستند، گفت: تا سال گذشته با پیگیری های انجام شده ازطرف بانک ملت تسهیلاتی برای لوله کشی گاز به مردم اعطا شد و امسال نیز پیگیر هستیم بتوانیم این تسهیلات در اختیار مردم قرار دهیم تا مشکل برطرف شود.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفر جمعیت در 110 کیلومتری شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.