به گزارش ایرنا، ارسطو ترکمان منش روز سه شنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر افزود: ازاین میزان یکهزار و 803 کیلوگرم در حوزه آبی و 697 کیلوگرم در خشکی بدست آمده است.
وی بیان کرد: یکهزار و 510 کیلوگرم از این مواد مخدر توسط پلیس، 960 کیلوگرم دریابانی، 112کیلوگرم نیروی دریایی سپاه در حوزه آبی خارگ و 23 کیلوگرم شیشه در گلوگاه شهید صلاحی دشتستان کشف شده است.
ترکمان منش اضافه کرد: از دیگر کشفیات مواد مخدر در این مدت هشت هزار و 250 لیتر مواد شیمیایی است که با توجه به خطر انبار کردن این نوع مواد انتظار می رود دستگاه قضایی نسبت به صدور احکام مصادره اقدام تا نماینده وزرات دفاع نسبت به تحویل و انتقال آن به خارج از استان اقدام کند.
وی کشف 46 میلیون و 700 هزار عدد قرص اعتیاد آور ترامادول را از دیگر کشفیات مواد مخدر استان عنوان کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری امتحانات پایان سال این محموله با هدف توزیع در بین جمعیت جوان و نوجوان کشور وارد شده که با هوشیاری مجموعه انتظامی استان کشف شد.
ترکمان منش اضافه کرد: در این مدت هفت باند مواد مخدر منهدم، 372 نفر متهم دستگیر، هشت دستگاه خودرو و چهار فروند قایق تندرو 350 اسب بخار توقیف شده است.
وی بیان کرد: هچنین 288 نفر از معتادان متجاهر کارتن خواب شامل 162 نفر غیر بومی و 126 نفر بومی و 74 خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر گفت: سال گذشته 21تن و 650 کیلوگرم مواد مخدر در این استان کشف شد که این میزان کشفیات نسبت به سال 96، 22 درصد افزایش نشان می دهد.
وی یادآور شد: میزان کشفیات در حوزه آبی در سال گذشته 15 تن و 125 کیلوگرم بود که نسبت به سال 96، 203 درصد رشد داشت.
ترکمان منش ادامه داد: سال گذشته 52 باند کلان مواد مخدر در استان بوشهر منهدم شد.
استاندار بوشهر گفت: با توجه به خطر وجود این میزان مواد شیمیایی کشف شده در استان دستگاه قضایی هرچه سریعتر نسبت به صدور احکام قضایی اقدام کند.
عبدالکریم گراوند افزود: همچنین قایق های کشف شده در حوزه دریابانی نیز هرچه زودتر از طرف دستگاه قضا تعیین تکلیف و در اختیار حوزه دریابانی قرار گیرد.
وی گفت: برای پیشگیری از قاچاق برگزاری کلاس های آموزشی برای لنجداران در ارتباط با کالاهایی که می توانند وارد کنند، ضروری است.
گراوند همچنین بر ضرورت تهیه و ارائه برنامه های آموزشی با هدف پیشگیری در حوزه مواد مخدر تاکید کرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.