به گزارش ایرنا، سعید زرین فر روز سه شنبه در نشست کارگروه امور اقتصادی استان بوشهر افزود: فاضلاب در سیستم مدیریت شهری فرصت و تهدید است طوریک از یک سو منبع پایدار و بالقوه برای حل مشکل کمبود آب کشاورزی، صنعت و فضای سبز شهری و از طرف دیگر تهدید بالفعل برای محیط زیست است.
وی اضافه کرد: به همین دلیل باید موضوع آب حاصل از تصفیه فاضلاب در فعالیت های اقتصادی و زیست محیطی مختلف به سرعت تعیین تکلیف شود.
زرین فر ادامه داد: هم اکنون حجم پساب خروجی فاضلاب بوشهر 38 هزار متر مکعب در شبانه روز است و تاکنون دستگاه‌های اجرایی تلاش هایی برای بهره برداری از این منبع آب انجام داده اند.
وی گفت: با این وجود به فعلیت رساندن ظرفیت های نهفته در این حجم از پساب، نیازمند هم افزایی و تعامل بیشتر است.
زرین فر بیان کرد: تهیه و تدوین بسته سرمایه گذاری پساب تصفیه خانه مرکزی فاضلاب بوشهر، جذب سرمایه و اعتبار کافی برای ارتقای تصفیه خانه و اشتغال زایی در منطقه را تسهیل و تغییر ماهیت فاضلاب از تهدید به فرصت را تسریع می کند.
وی افزود: ایجاد تصفیه خانه های محله ای توسط شهرداری نیز راهکار عملیاتی برای استفاده از پساب برای آبیاری فضاهای سبز محله ای است که با توجه به اهمیت و حساسیت های اجتماعی مربوط به سرمایه گذاری های شهرداری، بررسی دقیق تر این موضوع در دستورکار قرار گرفته است.
زرین فر یادآور شد: مطالعات مربوط به پروژه های استفاده از پساب تصفیه خانه های شهرهای گناوه و دیلم نیز در مراحل مختلف انعقاد قرارداد با مهندسان مشاور است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.