به گزارش ایرنا، سید حسین حسینی محمدی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش از این نیز بوشهر میزبان نشست های میز ملی خرما و پتروشیمی بوده است.
وی بیان کرد: واگذاری میزبانی این میزها به واسطه ظرفیت های استان ها صورت می گیرد که بوشهر نیز بواسطه ظرفیت های قابل توجه در بخش های خرما، پتروشیمی و آبزیان موفق به دریافت میزبانی میز ملی این محصولات شده است.
حسینی محمدی افزود: در نشست های ملی میزها مشکلات فراروی هر محصول بویژه در حوزه صادرات توسط تولید کنندگان نقاط مختلف کشور بررسی و سپس به دبیرخانه شورای عالی صادرات ارجاع می شود.
وی ادامه داد: استان بوشهر در سال گذشته به کشور قطر یک هیات تجاری اعزام و 2 هیات تجاری نیز از این کشور پذیرش کرد.
حسینی محمدی افزود: برای سال جاری نیز 2 اعزام و پذیرش هیات تجاری برای استان بوشهر پیش بینی شده است.
وی یادآور شد: اعزام و پذیرش چنین هیات هایی با کشورهای هدف صادراتی می تواند نقش چشمگیری در افزایش میزان صادرات به آن کشور داشته باشد که این رویه برای استان بوشهر و قطر بخوبی محقق شده است.
حسینی محمدی افزود: سال 97 میزان صادرات استان بوشهر به قطر در مقایسه با سال 96با رشد 63 درصدی مواجه بود که این میزان خروجی نشان از تاثیرگذاری هیات های تجاری دو طرف است.
وی یادآور شد: عمده محصولات صادراتی استان بوشهر به قطر در سال 97 شامل مواد معدنی، خرما و صیفی جات بود.
حسیی محمدی بیان کرد: هدف صادرات غیرنفتی استان بوشهر بدون احتساب میعانات گازی در سال گذشته 11.2 میلیارد دلار بود که این میزان در سال جاری با 300 میلیون دلار رشد مواجه است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.