به گزارش ایرنا، عبدالمجید مصلح روز دوشنبه در دیدار با مدیران شرکت نارگان (از شرکت های فعال در صنعت گاز و پتروشیمی درکشور) افزود: اکنون برخی از پژوهشگران این دانشگاه با مجموعه صنعت نفت همکاری های مشترک و خوبی دارند که توسعه این فرایند کمک شایانی به دانشگاه و صنعت است.
وی بیان کرد: یکی از رویکردهای دانشگاه خلیج فارس حرکت به سمت نوآوری و کارآفرینی است که در این ارتباط در بخش هایی مانند حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، توسعه دانش فنی و تولید کالا و ارائه خدمات فنی و علمی بصورت جدی در دانشگاه آغاز شده است.
مصلح یادآور شد: وجود 70 درصد صنایع نفت و گاز در شعاع 300 کیلومتری دانشگاه خلیج فارس در کنار امکانات، تجهیزات، آزمایشگاه های به روز و نیروی انسانی علمی و نخبه در دانشگاه یکی از فرصت ها و مزیت های دانشگاه خلیج فارس نسبت به سایر دانشگاه های کشور است.
مدیر بخش بازاریابی شرکت نارگان گفت: شرکت نارگان با 45 سال سابقه در حوزه صنعت نفت و گاز اکنون 750 نفر نیروی انسانی در زمینه های تخصصی مربوط به این حوزه دارد.
حامد قدیمی افزود: این شرکت از جمله شرکت های بزرگ ایی پی سی کشور است و تاکنون 300 پروژه را در حوزه های مرتبط با نفت و گاز انجام داده و در فازهای مختلف پارس جنوبی فعالیت دارد.
وی ادامه داد: وجود تجهیزات، امکانات و آزمایشگاه ها و نیروهای متخصص در دانشگاه خلیج فارس زمینه مطلوبی برای اجرا پروژه های مشترک بین شرکت نارگان و دانشگاه است.
قدیمی ادامه داد: ایجاد تیم های مشترک برای انجام کارهای تحقیقاتی در حوزه صنعت نفت، گاز و صنایع پایین دستی و برگزاری دوره های آموزشی مشترک را از دیگر ظرفیت ها برای همکاری مشترک است.
در پایان این نشست دو طرف آمادگی خود را برای انعقاد تفاهم نامه همکارهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی اعلام کردند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.