به گزارش ایرنا، سردار غلامعلی کفاش روز دوشنبه در نشست تخصصی با رسانه، دفاع مقدس و مقاومت افزود: باتوجه به حماسه آفرینی رزمندگان بوشهری در چهار عرصه زمینی، هوایی، دریایی و جنگ های نامنظم در دوران دفاع مقدس، تاسیس موزه تخصصی در این بخش ضروری است.
وی بااشاره به وعده مسوولان استان برای واگذاری زمین برای ساخت موزه دفاع مقدس بیان کرد: راه اندازی این مرکز فرهنگی فرصتی است تا افتخارات رزمندگان استان بوشهر معرفی و درمعرض دید قرار گیرد.
کفاش گفت: با توجه به تاکید رهبرمعظم انقلاب درخصوص تبیین ارزش های دفاع مقدس، قشرهای مختلف باید در ترویج فرهنگ شهید و شهادت تلاش و برنامه ریزی داشته باشند.
وی اظهارداشت: رسانه ها نقش مهمی در تبیین ارزش های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهید و شهادت دارند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر اضافه کرد: با وجود همه افتخارآفرینی های جوانان این استان در دوران دفاع مقدس ولی این حماسه ها کمتر به جامعه معرفی شده است.
وی با بیان اینکه پیروزی و رزمندگان حاصل حضور همه اقشار با سلیقه های مختلف بود گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مربوط به همه فکرها و سلیقه هاست و همه باید خود را موظف به انتشار حماسه های خلق شده در این سرزمین بدانند.
وی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: امسال برنامه‌های سوم خرداد با محوریت سپاه امام صادق (ع) در استان بوشهر و با شعار ما توانستیم برگزار می‌ شود.
کفاش اضافه کرد: برنامه‌های امسال از اول تا چهارم خرداد ماه برگزار می‌ شود که مهمترین آنها همایش پیشکسوتان و نیروهای مسلح، برپایی نمایشگاه، غبارروبی و نشست خبری است.
وی یادآورشد: معرفی فرماندهان شهید شاخص استانها از دیگر برنامه های مهم بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس به مناسبت سوم خرداد است که براین اساس 31 شهید از هر استان به جشنواره معرفی می شود.
کفاش گفت: در همین راستا بوشهر از جمله استان هایی است که پایگاه اطلاع رسانی 31 نفر از فرماندهان شهید خود را به مناسبت روز مقاومت رونمایی می کند.
وی یادآورشد: به طور یقین با الگو گیری از دفاع مقدس و تقویت روحیه اتحاد و همدلی می توانیم جنگ اقتصادی را نیز با اقتدار پشت سر بگذاریم و باردیگر دشمن را شکست دهیم.
کفاش یادآورشد: در کنار رزمندگان پایگاه ششم شکاری و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی 900 نفر از جوانان استان بوشهر در قالب 2 گردان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) برای شرکت در عملیات بیت المقدس اعزام و از این شمار 85 نفر شهید شدند.
وی اضافه کرد: همچنین جهادگران استان بوشهر نیز در گردانی به استعداد 280 نفر در عملیات بیت المقدس شرکت که چهارشهید تقدیم شد.
کفاش یادآورشد: ارتقای رتبه خبرگزاری دفاع مقدس در استان بوشهر از 30 به هشت، ارسال 20 اثر فرهنگی هنری به جشنواره فانوس از موفقیت های بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر است.
وی گفت: این بنیاد با وجود اینکه امکان حمایت از انتشار کتاب های مربوط به دفاع مقدس را دارد ولی سال گذشته تنها 16 کتاب دراستان دراین بخش با حمایت بنیاد منتشر شد این درحالی است که امسال امکان حمایت از 50 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس وجود دارد.
رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز گفت: دفاع مقدس آئینه تمام نمای مقاومت مردم ایران در برابر تهدید و تحریم است.
اکبر اقبال مجرد افزود: فرهنگ و آموزه های دوران دفاع مقدس نقشه راه و نسخه شفابخش دردها و عاملی مهم در برون رفت از مشکلات جامعه است.
وی یادآورشد: دفاع مقدس نماد تاب آوری ملت ایران در برابر تهدید و تحریم و گنجینه ای از افتخارات فرزندان غیور این سرزمین است که با اتحاد ، همدلی و وحدت رقم خورد.
اقبال مجرد اظهارداشت: باتوجه به نقش مهم رسانه در انعکاس اخبار حوزه دفاع مقدس در شرایط کنونی نیز انتقال ارزش های دوران یادشده به نسل جوان رسالت فعالان رسانه است.
رئیس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر گفت: تبیین دستاوردهای دفاع مقدس باعث اعتماد به نفس و گسترش روحیه امید در جامعه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه رسانه نقش سازنده ای در انتقال فرهنگ دفاع مقدس دارد افزود: عملیات روانی و جنگ رسانه ای شگرد جدید دشمنان برای ایجاد انشقاق در جامعه است که رسانه ها باید با کارکرد حرفه ای برای انعکاس دستاوردهای انقلاب و نقدهای سازنده زمینه مشارکت جمعی در ساختن کشور را فراهم کنند.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.