نگارچاهی بخش روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: این مواد دیر هضم هستند و باعث می شود هنگام سحر به دلیل پربودن معده میل به غذا کم شود.
وی بیان کرد: مصرف شام باید 1 تا 2 ساعت با افطار فاصله داشته باشند و از غذاهایی مثل سوپ ها، آش های کم چرب، حلیم، خوراک لوبیا، عدسی، خوراک سبزیجات با کمی نان ( بهتر است نان های سبوس دار مثل سنگک) به همراه ماست و خیار یا دوغ و سالاد و سبزیجات استفاده شود.
چاهی بخش گفت: با توجه به گرم شدن هوا بهتر است بین فاصله افطار تا سحر مقدار کافی مایعات و آب به بدن رسانیده شود.
وی تاکید کرد: بهترین نوشیدنی آب هست و بعد از آن مایعات دیگری مانند سوپ ها (مخصوص سوپ سبزیجات)، انواع عرقیجات گیاهی خنک مثل کاسنی، بیدمشک، شاتره و گلاب و یا نوشیدنی های گیاهی دیگر مثل تخم شربتی، خاکشیر و حتی انواع میوه ها و سبزیجات توصیه می شود.
وی یادآور شد: خاکشیر برای بیماری های روه ای مثل اسهال و التهاب های پوستی مناسب و خاصیت ضد میکروبی دارد.
چاهی بخش گفت: استفاده ازمیوه و سبزیجات بین افطار تا سحر حاوی ویتامین سی و علاوه بر تامین آب باعث تامین فیبر غذایی می شود که برای دستگاه گوارش مفید است و از یبوست و سایر عوارض گوارشی جلوگیری می کند.
وی یادآور شد: روزه داران بلافاصله بعد از شام از مصرف چای خودداری کنند چون می تواند جذب آهن را کاهش دهد و بهتراست به جای مصرف مواد قندی در کنار چای از خرما، توت خشک یا کشمش و مانند اینها استفاده شود.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.