به گزارش ایرنا، عباسعلی زنده‌ بودی روز پنجشنبه در نشست با اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر افزود: پارسال سه هزار و 500 هکتار زمین ساحلی این استان به متقاضیان سرمایه‌گذاری برای پرورش میگو واگذار و امسال نیز 910 هکتار دیگر واگذار می‌شود.
وی بیان کرد: این استان سال گذشته با تولید 23 هزار و 200 تن میگوی پرورشی رتبه نخست تولید این آبزی را در سطح کشور به خود اختصاص داد.
زنده بودی یادآور شد: آبزی‌پروری یکی از برنامه‌های مهم شیلات استان بوشهر است که در این راستا زمین‌های ساحلی استان بوشهر شناسایی و برای اجرای این طرح‌ها زیرسازی شده است.
وی ادامه داد: برای اجرای طرح پرورش ماهی در استخرهای ساحلی دیلم و بوشهر 200 هکتار زمین امسال به سرمایه گذاران واگذار می‌شود.
زنده بودی بیان کرد: تاکنون 45 فقره پروانه تاسیس اجرای پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس استان بوشهر به ظرفیت تولید سالانه 44 هزار تن ماهی صادر شده است.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: اکنون ظرفیت تولید سالانه پرورش ماهی در قفس در این استان10 هزار تن است با این وجود سالانه تنها چهار هزار تن تولید می شود که این میزان تا پایان سال جاری افزایش می یابد.
زنده بودی گفت: در زمان حاضر صدور 9 موافقت اصولی پروژه پرورش ماهی در قفس در دست اقدام است.
وی یادآور شد: 2 طرح تولید و پرورش ماهی در قفس به ظرفیت سالانه 500 تن در هکتار در استان بوشهر درحال اجراست که هرکدام 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: همچنین در این حوزه یک طرح 400 تنی پرورش ماهی در قفس با 20 درصد و طرح یک‌هزار تنی با 10 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست که تا پایان سال جاری وارد مدار تولید می‌شوند.
زنده‌بودی افزود: غیر از پرورش ماهی و میگو، طرح‌های دیگری از جمله کشت جلبک، زیست فناوری دریایی و کشت دیگر محصولات دریایی در استان بوشهر مورد توجه قرار دارد.
7212/6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.