به گزارش ایرنا، سعید زرین فر سه شنبه در نشست بررسی مشکلات فراروی حوزه آبزی پروری استان بوشهر افزود: در این راستا با برگزاری نشست های مختلف از جمله کارگروه شیلات و آبزیان، مسائل و مشکلات پیش آمده بررسی و با تعیین استراتژی مشخص هر کدام از دستگا‌ های اجرایی موظف به پیگیری بخشی از سازوکارهای پیشنهادی شدند.
وی بیان کرد: در حال حاضر اداره کل ثبت اسناد در مرحله صدور سند مجزا برای اراضی مزارع سایت بردستان است تا با عودت اراضی به اداره کل منابع طبیعی، دغدغه پرورش دهندگان بر طرف شود.
زرین فر ادامه داد: همچنین با پیگیری و هماهنگی انجام شده با وزارت راه و شهرسازی، موافقت اولیه آن وزارتخانه برای انجام اصلاحات مورد نظر پیرامون اراضی پرورش میگو انجام شده است.
وی تصریح کرد: به همین منظور 2 راهکار عملیاتیِ توافق شده به صورت همزمان در حال پیگیری است که پس از تصویب در ستاد اقتصاد مقاومتی و با هم افزایی با دستگاههای مربوطه اجرایی می‌شوند.
زرین فر گفت: نخستین راهکار محاسبه اجاره بهای اراضی واقع در اسناد مالکیت راه و شهرسازی با تعرفه وزارت جهاد کشاورزی است.
وی افزود: دومین سازوکار نیز این است که سند آن دسته از اراضی مزارع که در صورتجلسه اداره های کل راه و شهرسازی و منابع طبیعی به عنوان استثنا واگذارشده به بخش خصوصی مشخص شده به منابع طبیعی برگشت داده شوند.
زرین فر اظهار کرد: با اجرایی شدن این تصمیم هافرصت مناسب برای حل مشکل تداخل سند مزارع مشکل دار سایت شیف نیز به دست می آید.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.