به گزارش ایرنا، مدیر پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌ فارس روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در روز نخست این کارگاه آموزشی کشت سلول‌های بنیادی با هدف آموزش استخراج و کشت سلول‌های مزانشیمی چربی و مغز استخوان موش سوری انجام می شود.
دارا جوکار افزود: در روز دوم که با هدف استخراج و کشت سلول‌های مزانشیمی ژله وارتون بند ناف انسان و فریز کردن سلول‌های بنیادی در دو بخش تئوری و عملی اجرا خواهد شد.
وی بیان کرد: در بخش تئوری کارگاه، مقدمات کار با آزمایشگاه، مواد و وسایل مورد نیاز، کشت سلول‌های مزانشیمی چربی و کشت سلول‌های مزانشیمی مغز استخوان به صورت تئوری تدریس شد.
وی یادآور شد: در ادامه کارگاه کشت سلول‌های بنیادی 2 عضو کمیته تحقیقات دانشجویی مارینومیکس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌ فارس 2 موش ماده سوری را تشریح کردند.
جوکار اضافه کرد: در این تشریح، پس از بی‌هوشی موش‌ها، چربی‌های اطراف تخمدان، استخوان‌های فمور (ران) و تیبیا (ساق پا) و بافت ماهیچه‌ای اطراف آنها جدا شد.
وی افزود: سپس بافت‌های چربی و مغز استخوان به صورت جداگانه درون دو عدد فالکون به آزمایشگاه کشت سلول منتقل شدند.
مدیر پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌ فارس گفت: با توجه به اهمیت آموزش دانشجویان و آشنایی آنان با انجام کارهای عملی در آزمایشگاه‌های تخصصی شرکت‌کنندگان در تمامی مراحل کار از جمله کار با سانتریفیوژ و اضافه کردن محیط کشت در کار عملی وارد شده و با عملیات کشت به صورت عملی آشنا شدند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.