به گزارش ایرنا، عبدالرضا عالی پور روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این طرح با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و موسسه فرهنگی قرآن وعترت نورالثقلین بوشهر تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.
وی بیان کرد: در این طرح هر موسسه می تواند با معرفی یک نفر به عنوان مسئول برگزاری صاحب امتیاز شده و در تشویق جوانان و نوجوانان به قرآن سهیم باشد.
عالی پور بیان کرد: در این طرح قرآنی به موضوع های مختلفی همچون تدبر در کلام وحی، قرائت تحقیق توسط قاریان برتر کشور، آموزش احکام با پخش کلیپ و سخنرانی نوجوانان در حوزه قرآن پرداخته می شود.
وی اظهارداشت: گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی، آشنایی خردسالان و نوجوانان با معارف دینی، تربیت جوانان مستعد در حوزه قرآن و از مهمترین اهداف طرح قرآنی شب های آسمانی است.
عالی پور یادآور شد: در پایان اجرای این طرح قرآنی و همزمان با عید سعید فطر در آیینی از نفرات برتر تجلیل می شود.
وی در ارتباط با سایر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برای ماه رمضان گفت: مسابقات کتاب خوانی و سوال های شفاهی از دیگر برنامه هایی است که هر شب در 10 مسجد و 30 موسسه فرهنگی و قرآنی این استان در حال برگزاری است.
عالی پور بیان کرد: همچنین کارگاه آموزشی تربیت مربی تدبر در قرآن کریم با حضور 50 نفر از بانوان سراسر استان بوشظهر به مدت 10روز برگزار شده است که آیین اختتامیه این کارگاه با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار خواهد شد.
وی افزود: همچنی نبرای ماه رمضان برنامه های گسترده و متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی شامل دوره های آموزش عمومی و تخصصی قرآن کریم، ایستگاه نقاشی، مسابقه کتبی ترجمه، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، نمایشگاه قرآن و عترت و جشنواره های هنری قرآنی در 30 موسسه قرآنی استان در حال برگزاری است.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.