به گزارش ایرنا، محمد رحیم بهره مند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کالاهای برگشتی شامل لوازم جانبی موتورسیکلت، کلاه ایمنی، لوازم الکتریکی، وسایل آشپزخانه، نوشابه های گاز دار و کلید و پریز مینیاتوری به ارزش 42 میلیارد و 59 میلیون و 598 هزار ریال است.
وی بیان کرد: نظر به اهمیت توجه به ایمنی و سلامتی مردم و حفظ حقوق مصرف کنندگان این اداره کل در سال 97 در مجموع اقدام به بررسی 9 هزار و 242 محموله وارداتی کرد.
بهره مند ادامه داد: همچنین در مدت یاد شده اعلام نظر کارشناسی و تعیین ماهیت چهارهزار و114 محموله وارداتی و صادراتی وصدور 9 هزار و201 گواهی انطباق توسط اداره کل استاندارد استان بوشهر انجام گرفته است.
وی در ارتباط با وضعیت اجرای طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در استان بوشهر اظهارداشت: در قالب طرح طاها حدود هفت هزار و600 فقره بازدید و بازرسی از واحدهای عرضه استان بوشهر انجام شد.
بهره مند ادامه داد: در اجرای این طرح علاوه بر انجام امور ترویجی و راهنمایی استفاده از سامانه پیامک کوتاه 10001517 به عنوان سامانه حصول اطمینان از علامت استاندارد کالای تولید داخل برخی از اقلام غیراستاندارد بازار مانند محافظ برق، اسباب بازی، لامپ و رب گوجه فرنگی مورد شناسایی و از بازار جمع آوری شد.
وی گفت: در قالب طرح طاها شناسایی چندین فقره جعل علامت استاندارد و انجام اقدام های قانونی و اعلام به استان های ذیربط از دیگر اقدامات این اداره کل در سال 97 بود.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.