به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز ه شنبه در جلسه هماهنگی ثبت وقایع حیاتی این شهرستان افزود: ارتقای ثبت احوال ریگ از خواسته های مردم و شورای شهر است که امیدواریم هرچه زودتر محقق شود.
وی با بیان اینکه ثبت احوال یکی از سازمان های دارای قدمت زیاد است و نیازمند تقویت است، گفت: توجه به زیرساخت های ثبت احوال این شهرستان در دستور کار بوده و همه ساله در کمیته برنامه ریزی به این مهم توجه خاصی شده است.
فرماندارگناوه بیان کرد: باتوجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، ثبت احوال شهرستان باتوجه اینکه دولت بحث الکترونیکی کردن را در دستور کار دارد، آمادگی کامل داشته باشد.
وی افزود: ادارات و دستگاه های مرتبط در فرایند ثبت وقایع حیاتی با اداره ثبت احوال همکاری لازم داشته باشند.
پاک نژاد گفت: مکانیزه کردن فهرست نوزادان در بیمارستان برای ثبت تولد در اداره ثبت احوال در دستور کار باشد و شبکه بهداشت ودرمان نیز ولادت های خارج از استان بوشهر را پیگیری کند.
وی با اشاره به فرارسیدن روز ملی جمعیت گفت: جمعیت نقشی مهم در جذب اعتبارات دارد و در این زمینه با افزایش موالید که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارد می تواند ثمربخش باشد.
فرماندار گناوه از افرادی که تاکنون نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی ثبت نام نکرده اند خواست تا هر چه سریع تر به مکان های پیش بینی شده دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: تغییر عنوان نشست این شورا به نام ثبت وقایع حیاتی و تغییر آن به شورای هماهنگی ثبت احوال یکی از برنامه ها از بدو مدیریت بوده است.
اسکندر پاسالار افزود: رویکرد جدید ثبت احوال مختص و صرف ثبت وقایع نیست بلکه به مسایل دیگر از جمله کارت هوشمند، تعویض شناسنامه و دیگر مسایل حوزه کاری معطوف شده است.
وی گفت: این سازمان از کهن ترین و باقدمت ترین سازمان در کشور است که سده اول آن به پایان رسیده و منشا خدمات زیادی بوده و سده دوم نیز با رویکردهای جدید مشغول خدمات رسانی متفاوت از دوره های قبل آغاز شده است.
وی اظهارداشت: ثبت احوال بعدازپیروزی انقلاب اقدام های مهم انجام داده که تبعیت از فرمان امام راحل در حذف نماد رژیم طاغوت شاهنشاهی از شناسنامه و تعویض آن با آرم جمهوری اسلامی، اختصاص شماره ملی به مردم برای امنیت پایدار، ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیت کشور و آرشیو الکترونیکی اسناد و صدور کارت هوشمند ملی از عمده آنهاست.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: پیشنهاد ارتقای ثبت احوال ریگ در دستور کار این سازمان قرار گرفته و در مرحله کارشناسی در سازمان اداری و استخدامی کشور است.
رئیس اداره ثبت احوال گناوه گفت: روند ثبت وقایع حیاتی در این شهرستان با تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی مطلوب بوده است.
سهراب تمیمی افزود: از ابتدای امسال 100 درصد وقایع حیاتی ولادت و فوت در مهلت قانونی ثبت شده است.
وی اظهارداشت: روند مراحل تکمیل و درخواست مردم این شهرستان برای دریافت کارت هوشمند ملی مطلوب و دراین ارتباط 97 درصد از افراد واجداشرایط اخذ و یا درخواست داده اند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای 103 هزار نفر جمعیت است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.