به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست دومین شورای اداری استان بوشهردر سالجاری افزود: براساس برنامه ریزی ها این میزان اعتبار درمدت 2 سال 50 درصد امسال و 50 درصد سال آینده به استان اختصاص می یابد.
وی بیان کرد: با تخصیص به موقع اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان بوشهر زمینه توسعه و آبادانی هرچه بیشتر استان فراهم خواهد شد.
گراوند اضافه کرد: بالاترین رقم اعتباری در سفرهای استانی به استان بوشهر ابلاغ شده است و این می تواند گام مثبتی برای توسعه استان باشد.
استاندار بوشهر گفت: بیانیه اخیر شورای امنیت ملی اولتیماتومی به کشورهای حاضر در برجام بود ومواضع نظام جمهوری اسلامی بسیار روشن به آنها اعلام شد.
وی افزود: این تصمیم و اراده نظام بود که براساس تدابیر اندیشیده شده و با صبر استراتژی گام به گام اجرا شد و این نشان می دهد اجرای برجام نیز در زمان خود تصمیمی درست، منطقی و با تدبیر بود.
گراوندگفت: نظام جمهوری اسلامی در این فاز حساس نیز با تدبیر گام برداشت و رئیس جمهوری با بیانیه شورای امنیت ملی پیام روشن ملت ایران را به کشورهای طرف اعلام کرد.
وی ادامه داد: در این شرایط که دشمن آرایش جدیدی به خود گرفته وجنگ تبلیغاتی گسترده و زنجیره ای را به کار گرفته، اتحاد و انسجام ملت مهمترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی به شمار می رود.
وی با تقدیر از حضور پرشور روز گذشته مردم در حمایت از بیانیه شورای امنیت ملی گفت: اتحاد، همدلی و انسجام مردم، گروه ها و جناح های مختلف بهترین و بالاترین سرمایه برای رویارویی با توطئه های دشمن در شرایط جدید است.
وی تاکید کرد: حضور مردم و مسئولان در کنار هم دشمن را بیش از هرچیز نا امید می کند به همین دلیل است که دشمن برای اینکه ثابت کند مردم در مقابل نظام قرار دارند کوچکترین مشکل در کشور را با استفاده از ابزارهای مختلف بزرگ جلوه می دهد.
استاندار بوشهر گفت: کمی و کاستی ها وجود دارد اما برای گذر از این شرایط باید همه گروه های سیاسی در کنار هم باشند.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امروز تنها کشوری است که با تاسی از امام راحل و شهدا با شعار استقلال آزادی به آمریکا اعلام می کند 'هیچ غلطی نمی تواند بکند' و آنها تاب و تحمل آن را ندارند.
وی گفت: تریبونها، سایتها، رسانه، گویندگان ، سخنرانان و روزنامه ها با درک شرایط کشور باعث تقویت اتحاد و انسجام در کشور باشند و از آن پاسداری کنند.
گراوند اضافه کرد: صاحبان تریبون در رابطه با بیان مطالب مراقب باشند دشمن آرایش اقتصادی، نظامی و سیاسی مختلفی را در برابر نظام ترسیم کرده پس نباید با گفتار خود به امنیت ملی خدشه ای وارد کنند.
وی تاکید کرد: مهمترین پشتوانه بیانیه شورای امنیت ملی اتحاد و انسجام مردم و مسئولان است که باید قدر آن را دانست و در پررنگ کردن آن تلاش کرد.
گراوند افزود: در این شرایط حساس همه احزاب و گروه ها خود را مشغول جزئیات و دعواهای داخلی نکنند چون تنها نظام آسیب می بیند.
وی یادآورشد: دراین شرایط که با وجود سیل هزینه های مضاعفی بر کشور وارد شده مدیران باید در هزینه های جاری صرفه جویی لازم را داشته باشند.
وی گفت: با صرفه جویی در برخی هزینه های اضافی باید آنها را صرف تامین معیشت کارکنان دستگاه های اجرایی کرد.
استاندار بوشهر برضرورت تلاش جهادی برای رونق تولید و حمایت از واحد های تولیدی تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی موظفند کالاهای مورد نیاز خود را از صنایعی که در استان تولید می شود تامین کنند.
گراوند اضافه کرد: دستگاه های اجرایی در زمینه مصرف آب و برق صرفه جویی لازم را داشته باشند و از وسایل کاهنده در بحث آب استفاده کنند.
وی ادامه داد: براساس بررسی ها تنها 12 دستگاه اجرایی از وسایل کاهنده در بخش آب استفاده کرده اند که باید مابقی اقدام کنند و دستگاه هایی که ازاین دستور سرپیچی کنند آب آنها قطع می شود.
استاندار بوشهر با اشاره به هجوم آفت ملخ صحرایی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی باید سازمان جهاد کشاورزی را در مقابله با این آفت همراهی کنند.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.