به گزارش ایرنا، غلامرضا منتظری روز چهارشنبه در نشست با فرماندار گناوه افزود: افق تعریف شده در حوزه آبخیزداری بسیار بیشتر از این میزان است و درصددیم کارهای مطالعاتی را گسترده و توسعه دهیم تا در سال‌های آینده درعرصه‌های بیشتری فعالیت‌های آبخیزداری انجام شود.
وی گفت: استان بوشهر در حوزه آبخیزداری، ظرفیت های بسیار خوبی دارد که نیاز به مطالعات جامع برای استفاده بهینه از این قابلیت هاست.
منتظری با بیان اینکه بلحاظ بارندگی‌های خوب امسال تلاش داریم که حداقل اعتبارات نسبت به سال قبل 2 برابر شود و فعالیت های آبخیزداری را افزایش دهیم گفت: با توجه به بحران آب و اقلیم ویژه منطقه، خسارات وارده سیل به مناطق مسکونی و کشاورزی وهدر رفت آب در استان بوشهر که باعث زیان سنگینی می‌شود، به پروژه‌های آبخیزداری توجه ویژه خواهد شد.
وی اظهارداشت: درحوزه منابع طبیعی بیشتر اعمال قانون و حفاظت و صیانت نسبت به پروژه‌های عام المنفعه و ملی انجام می‌شود که همکاری همه دستگاه‌ها در این زمینه نیاز است.
منتظری با تقدیر از حمایت‌ها و همکاری‌های فرماندار و مجموعه اداری شهرستان گناوه در اجرای برنامه‌های منابع طبیعی افزود: تاکنون همکاری و حمایت خوبی در اجرای برنامه‌ها با منابع طبیعی در استان و شهرستان‌ها صورت گرفته که قابل تقدیر است و امیدواریم با جذب اعتبارات بیشتر کارهای بیشتری انجام شود.
وی گفت: برای منابع طبیعی استان بوشهر با دارا بودن یک میلیون و800 هزار هکتار اراضی ملی، برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده که در چند محور اقدام خواهد شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر بیان کرد: جنگل‌های این استان شامل دست کاشت و طبیعی است که 44 هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت و در قالب کشت جنگل یا طرح بیابان زدایی انجام شده است.
وی ادامه داد: یک میلیون و 243 هزار هکتار مرتع در استان بوشهر وجود دارد که نیاز به مدیریت، نظارت و کار بیشتر و ساماندهی دقیق‌تر دارد.
فرماندار گناوه گفت: حوزه فعالیت‌های منابع طبیعی بسیار گسترده‌ است وصیانت از اراضی ملی همواره باید در دستور کار باشد که نیاز به تلاش و همکاری و تعامل همه جانبه است.
سیدعلی پاک نژاد بر ضرورت توجه به آبخیزداری تاکید کرد و افزود: امیدواریم با معطوف شدن به حوزه آبخیز داری از خشکسالی‌ها رهایی با برنامه ریزی مناسب در از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه شود.
وی گفت: در شهرستان گناوه جلسات مستمر و منظم کمیته صیانت از اراضی هر ماه برگزار می‌شود که در این نشست ها ضمن توجه به صیانت از اراضی ملی نگاهمان بر حفظ حق و حقوق مردم و مالکان است.
وی اظهارداشت: در شهرستان گناوه مکان‌هایی برای طرح های آبخیزداری که مناسب و به توسعه گردشگری کمک کند، مشخص و حمایت شود.
پاک نژاد گفت: صیانت از ساحل بویژه در روستاهای ساحلی را می‌توان به دهیاری‌ها واگذار کرد و با کمک آنها به منابع طبیعی، ساماندهی سواحل نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.
فرماندار گناوه افزود: اگر درصدد محافظت و صیانت از اراضی و منابع ملی هستیم باید انجمن‌های مردم نهاد را حمایت و تقویت کرد.
وی بیان کرد: دراین شهرستان انجمن‌هایی در حوزه جنگل کاری، بوته کاری، کشت گیاهان دارویی و غیره وجود دارد که از آنان حمایت می کنیم.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.