به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز چهارشنبه درنشست کارگروه استانداردسازی مصالح ساختمانی شهرستان افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه 'نما' به همت انجمن مهندسین معماری هرسال برگزار می‌شود، شرکت کنندگان این رشته طرح‌هایی ارایه می کنند که بسیار خوب و متناسب است و می توان از آنها در ساخت و سازها استفاده کرد.
وی اظهارداشت: حضور مهندسین ناظر درمحل اجرای ساخت و سازها بطور مستمر انجام و آنان باید بومی و مقیم شهرستان باشند.
فرماندارگناوه گفت: استفاده از کارشناسان خبره در سطح شهرستان، بررسی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان‌ها، پیگیری اداره استاندارد دراستانداردسازی آسانسورها و بتن آماده، استفاده از آزمایشگاه استانداردسازی مصالح شهرستان از دیگر موارد مهم و ضروری است که در دستور کار اعضای کارگروه قرار گیرد.
وی بیان کرد: صدور پایان کار ساختمان‌ها منوط به استانداردسازی آسانسورها زیر نظر اداره استاندارد و گزارش ناظر تعیین شده توسط سازمان نظام مهندسی باشد.
پاک نژاد ادامه داد: ایمنی ساختمان‌ها و استانداردسازی مصالح ساختمانی و آگاهی دادن به جامعه باید به عنوان ضرورت به یک فرهنگ تبدیل شود و در تحقق آن از همه ظرفیت‌ها مانند فضای مجازی، تریبون‌های نماز جمعه، رسانه ها و دیگر گروه های تاثیرگذار استفاده شود.
وی گفت: فعال شدن کارگروه استانداردسازی مصالح ساختمانی شهرستان در دستورکار اعضا قرار گیرد و جلسات مستمر برگزار شود.
وی با اشاره به اهمیت استاندارد سازی مصالح و ساختمان‌ها افزود: با وقوع سیل امسال در بسیاری از استان‌های کشور، مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری بر رعایت مسایل ایمنی و پیشگیری از خسارت ها در چنین حوادثی تاکید کردند و مجموعه شهرستان نیز در این زمینه باید اهتمام جدی ورزند.
فرماندار گناوه بیان کرد: عمده مسایل و مشکلات در خسارات سیل، رعایت نکردن موارد ایمنی در ساخت و سازها بود که باید به این مساله نگاه خاصی شود.
وی افزود: باتوجه به برخی مشکلات در طرح تفصیلی شهر گناوه نیاز است که در این زمینه بازنگری شود و شهرداری گناوه بجد پیگیر آن باشد.
پاک نژاد گفت: نظارت بر کارگاه‌های بلوک زنی و استفاده از بتون‌های آماده باید با جدیت انجام و دراین ارتباط برنامه ریزی و هماهنگی بین شهرداری، نظام مهندسی و اداره استاندارد با نظارت معاون عمرانی فرمانداری شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
66043/164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.