به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز دوشنبه در جلسه فوق العاده شورای هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان افزود: باتوجه به موقعیت و اقلیم موجود منطقه، برای برطرف کردن موانع و مشکلات و ازبین بردن پوره های ملخ ها، تشکیل تیم های عملیاتی، اجرا و نظارت و تعداد نیروهای انسانی مورد نیاز در برنامه ریزی ها مدنظر قرار گیرد تا با آمادگی کامل با این آفت به نحو احسن مبارزه شود.
وی اظهارداشت: برای مبارزه با ملخ های صحرایی به همکاری و مشارکت و آمادگی همه دستگاه های اجرایی، دهیاران و شوراهای اسلامی و مردم روستاهای بخش مرکزی و ریگ شهرستان به همراه بسیج امکانات و تجهیزات نیاز است.
فرماندار گناوه گفت: باتوجه به نگرانی از ازدیاد و خطرات جدی پوره های ملخ به مزارع و باغ های این شهرستان، برنامه ریزی لازم برای مبارزه با این آفت از زمان ورود به شهرستان با همکاری وهمت مجموعه سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر و شهرستان گناوه انجام و تاکنون چندین نقطه از کانون های آلوده شناسایی و سمپاشی شده است.
وی یادآورشد: روستاهای چاه شور، بینک، چاهک و بهمنیاری ها از بیشترین نقاط کانون های آلوده شناسایی شده در این شهرستان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه 60 کشور درگیر ملخ صحرایی هستند گفت:29 میلیون کیلومتر مربع از وسعت جهان تحت تاثیر حالت طغیانی ملخ قرار دارند.
محمدتقی منوچهری افزود: به عنوان مثال در یک پهنه یک کیلومتر مربعی در حالت طغیانی 50 میلیون ملخ می‌تواتند جای بگیرد و توان آن را دارد روزانه 100 تن محصول را از بین ببرد که غذای 4 هزار گاو در روز است.
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه ملخ جزو آفات عمومی است و در قانون مبارزه با آن بر عهده دولت و هزینه های آن را تامین خواهد کرد اما بدان معنا نیست که مردم مشارکت و همکاری نکنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه اصلی‌ترین موضوع هجوم ملخ‌ها به استان‌های همجوار است، گفت: خط حرکت ملخ از بوشکان به استان فارس، شبانکاره و آبپخش به استان کهگیلویه و بویر احمد و استان فارس و خط حمله جنوب شرقی گناوه به استان کهگیلویه و بویر احمد و شهرستان دیلم به استان خوزستان است که در تلاشیم برای از بین بردن کانون این آفات، از ورود به این استان ها جلوگیری تا خساراتی به مزارع و باغ ها وارد نشود.
وی افزود: دوره رویش محصولات زراعی در استان بوشهر به پایان رسیده و تا شروع فصل زراعی آینده در مهرماه نگرانی وجود ندارد.
وی بیان کرد:با توجه به پیش بینی های صورت گرفته ملخ ها 3 تا 5 سال آینده در کشور و به تبع آن در این استان خواهند ماند و سعی می‌کنند بومی شوند که باید یک برنامه ریزی بلندمدت برای مبارزه با آنها اندیشیده شود.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر با تقدیر از همکاری وحمایت بی شائبه استاندار و فرمانداران شهرستان های درگیر در امر مبارزه با ملخ ها از دستگاه های اجرایی گناوه و دهیاران و شوراهای اسلامی روستا و اهالی آن خواستار همکاری بیشتر در این زمینه از جمله تامین امکانات و تجهیزات و خودرو شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از کانون های درگیر با ملخ های صحرایی است.
6043/6164
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.