به گزارش ایرنا، مجید خورشیدی روز پنجشنبه درآیین آغاز عملیات این رزمایش افزود: برابر سناریوی تنظیمی صبح امروز ساعت 8:47 مسئولان نیروگاه اتمی بوشهر متوجه حادثه‌ای شدند و آن را به اطلاع استاندار بوشهر که فرمانده قرارگاه پدافند غیرعامل استان است، رساندند، براین اساس استاندار در ساعت 9:11 اعلام وضعیت زرد کرد.
وی بیان کرد: این وضعیت به این علت اعلام شد که باید برای ایجاد اطمینان لازم، بخشی از مواد رادیو اکتیو نشتی مدیریت شود.
خورشیدی اظهار داشت: به مردم روستا‌های هلیله و بندرگاه و کمپ مسکونی مروارید نیروگاه اتمی بوشهر برای تخلیه اضطراری در صورت لزوم آماده باشند.
خورشیدی تاکید کرد: مردم خبر‌های رزمایش را فقط از صداوسیمای مرکز بوشهر دریافت کنند و از توجه به خبر‌های منتشر شده در منابع غیررسمی بپرهیزند.
سخنگوی رزمایش پرتوی شهدای خلیج فارس با تاکید بر پرهیز از شایعات گفت: از مردم استان بوشهر به ویژه روستاهای جوار نیروگاه اتمی بوشهر تقاضا می‌شود اطلاعات موثق را از صدا و سیما دریافت کنند و به هرگونه شایعه توجه نکنند.
رئیس کارگروه تخصصی اطلاع رسانی و مدیریت افکار رزمایش پرتوی نیز اظهار داشت: برای اطلاع‌رسانی هر چه بهتر این رزمایش، رادیو رزمایش افتتاح شده تا پوشش رسانه‌ای مطلوبی در منطقه انجام شود.
سید حسین ناظر افزود: چهار روز قبل از برگزاری مانور برنامه‌های مختلفی در حوزه رادیو، خبر و تولید سیما از شبکه‌های استانی و ملی پخش شده و 17 گروه رادیویی، تلویزیونی و خبری صداوسیما پوشش رسانه‌ای این مانور را برعهده دارند.
جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مانور پرتویی بوشهر با هدف هماهنگی میان نیروها، تجهیزات و دستگاه‌های مختلف هنگام بروز حوادث احتمالی برگزار می شود.
علی اصغر زارعی ادامه داد: باتوجه به نیروگاه اتمی بوشهر، آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران خواسته است، رزمایش پرتویی برگزار کند.
زارعی اضافه کرد: نخستین مانور پرتویی سال 1393 در استان بوشهر برگزار شد و امسال این مانور برای آمادگی هر چه بیشتر دستگاه ها و مردم تکرار می‌شود.
وی تاکید کرد: برای اینکه افراد و دستگاه‌ها وظایف خود را در زمان بروز حوادث به طور مرتب تمرین کنند و همیشه آماده باشند، باید رزمایش‌ها در حوزه‌های مختلف سالانه برگزار شود.
زارعی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر مطابق اصول آژانس بین المللی انرژی اتمی ساخته و تا امروز با کیفیت مناسبی کار کرده و آژانس هم بار‌ها تائیدیه خود درباره فعالیت آن را اعلام کرده است.
جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: با اینکه هیچ نگرانی از نظر ایمنی نیروگاه بوشهر نداریم، با این حال لازم است مانند دیگر کشور‌ها آمادگی خود را برای مقابله با حادثه احتمالی حفظ کنیم.
دومین مانور پرتویی بوشهر 12 اردیبهشت ماه در محل و شعاع پنج کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر برگزار و هزار نفر از ساکنان روستاهای هلیله، بندرگاه و شهرک مروارید در حاشیه نیروگاه از طریق دریا و خشکی تخلیه و به محل کمپ اسکان اضطراری در دانشگاه آزاد عالیشهر انتقال می یابند.
6043/7212
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.