به گزارش ایرنا، علی متقیان روز چهارشنبه در آئین راه اندازی سی و یکمین منطقه خبری خبرگزاری دانشجویان ایران در عمارت گلستان بوشهر افزود: این خبرگزاری از همه نظام اسلامی و همه قوا و دستگاه های تحت امر رهبر معظم انقلاب حمایت می کند.
وی بیان کرد: ایسنا روابط عمومی دولت و قوه قضائیه نیست بلکه با نگاه خدمت وظیفه اطلاع رسانی کارهای خوب ارکان نظام را برعهده دارد.
متقیان اضافه کرد: در انتخابات پیش رو مجلس شورای اسلامی، نگاه ایسنا ملی است و هیچ یک از کارکنان این خبرگزاری حق ورود به اتاق فکر کاندیدایی را ندارند.
وی ادامه داد: وظیفه خبرگزاری ایسنا تبلیغات وسیع ملی برای گرم کردن تنور انتخابات و حضور پرشور مردم در عرصه همه پرسی است اما این تبلیغات به نفع هیچ شخصی انجام نمی شود بلکه تنها برای نظام است.
متقیان گفت: خبرگزاری دانشجویان ایران یک خبرگزاری دانشگاهی است و باید از امکانات و توانایی دانشگاه ها برای شناخت مشکلات و مسائل استانی باهمکاری متخصصان و اساتید دانشگاهی استفاده شود.
وی یادآور شد: جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی است که از ابتدای کار هر جا احساس کرد نقصی وجود دارد و حرکتی بر زمین مانده با استفاده از توان جوانان و اساتید دانشگاهی ورود کرده است.
متقیان بیان کرد: تاسیس موسسه و پژوهشکده رویان، سلولهای بنیادی و خبرگزاری دانشجویان ایسنا نمونه ای از این اقدام ها و گام های موثر این نهاد است.
وی ادامه داد: خبرگزاری دانشجویان ایسنا امروز بنیان یک حرکت برای خبرگزاری های نوین در کشور است و نقطه عطفی برای خبرگزاری ها به شمار می رود.
متقیان اضافه کرد: هدف از راه اندازی خبرگزاری های استانی معرفی قابلیت ها و ظرفیت های استانها به جهانیان است و تلاش می شود در استان بوشهرهرکسی اطلاعاتی بخواهد به ایسنا مراجعه کند.
وی یادآور شد: بوشهر شهر رئیسعلی دلواری ها و شهید مهدوی هاست که پیام آنها ایستادن در مقابل تجاوز دشمن است و امروز این شهر بندری بزرگترین پاسدار خلیج فارس به شمار می رود.
متقیان گفت: امروزبه واسطه گازعسلویه بوشهر خانه های همه ایرانیان گرم و چرخ صنعت در کشور به حرکت درآمده و در بحث انرژی هسته ای و در کشاورزی خرمای بوشهر در کشور می درخشد.
وی تاکید کرد: طرح تبدیل دفاتر خبری ایسنا در مراکز استان‌ها به مناطق خبری و راه‌اندازی سایت‌های مستقل خبری، در راستای توسعه رسانه‌های بومی و محلی، تمرکززدایی، کارکرد تخصصی رسانه‌ها در موضوعات و حوزه‌های مختلف خبری و تقویت و ارتقا قابلیت‌های هر استان و منطقه اعم از فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی انجام می‌شود.
استاندار بوشهر نیز در این آئین گفت: گرفتار شدن به حب و بغض های سیاسی بزرگترین آسیبی است که می تواند به رسانه وارد و اصحاب رسانه را از کارکرد حرفه ای بازدارد.
عبدالکریم گراوند افزود: با توجه به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) باید از حب و بغض های سیاسی دور باشد.
وی بیان کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) باید مراقب باشد دچار آسیب های موجود در حوزه رسانه نشود.
گراوند ادامه داد: همانطور که جهاد دانشگاهی در استان بوشهر توانسته در بخش های علمی و پژوهشی گامهای موثری بردارد ایسنا نیز این ویژگی را حفظ و تلاش کند رسانه ای تاثیرگذارباشد.
وی اضافه کرد: ایسنا باید به صورت حرفه ای رفتار کند و در راستای معرفی استان گام بردارد.
استاندار بوشهر گفت: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب است و هدف از راه اندازی این نهاد استفاده از توان جوانان برای رسیدن به توسعه در بخش های مختلف است.
وی افزود: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در دل جهاد دانشگاه متولد شده و به عنوان مجموعه ای تاثیر گذار در توسعه می تواند گام بردارد.
استاندار بوشهر تاکید کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برای معرفی قابلیت ها و توانمندی های استان تلاش کند.
منطقه خبری ایسنا در استان بوشهر به آدرس bushehr.isna.ir قابل دسترسی است.
نمایندگی ایسنا در این استان فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ در شهر بوشهر به عنوان زیرمجموعه جهاد دانشگاهی آغاز کرده است.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.