به گزارش ایرنا، فاطمه کرم پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: باتوجه به اهمیت خلیج فارس از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در خاورمیانه و دنیا، از این آبراهه مهم به عنوان قلب دنیا یاد می شود.
وی بیان کرد: با توجه به اقداماتی که برخی از کشورها نسبت به تغییر نام خلیج فارس دارند بر همه ایرانیان واجب است که برای پاسداشت این روز مهم برنامه های با کیفیتی که ثابت کند خلیج فارس همیشه فارس بوده و باقی خواهد ماند برگزار کنیم.
کرم پور اضافه کرد: درهمین راستا دبیرخانه روز ملی خلیج فارس برنامه های مختلفی فرهنگی، ورزشی و علمی به این مناسبت با مشارکت دستگاه های اجرایی طراحی و تدوین کرده که از هفتم اردیبهشت ماه آغاز و اختتامیه آن در روز 10 اردیبهشت برگزار می شود.
وی گفت: این برنامه ها شامل نمایشگاه عکس، کتاب، اجرای موسیقی، نشست های علمی در بخش های مختلف با موضوع خلیج فارس، کارگاه های مختلف هنری، ساخت دمام، نی انبان و جشن شیرینی فروشان در استان بوشهر برگزار می شود.
کرم پور اضافه کرد: همچنین برگزاری جشن های فرهنگی شامل نمایش خیابانی، اکران فیلم های مستند و نقد آنها و نمایشگاه عکس از جمله دیگر برنامه های روز ملی خلیج فارس در بوشهر است.
وی ادامه داد: نواختن زنگ خلیج فارس، رونمایی از تندیس خلیج فارس و 2 جلد کتاب، تشکیل زنجیره انسانی خلیج فارس، اجرای نواهای نظامی، مانور قایقرانان و لنجداران، سردادن بوق کشتی ها، مسابقه دو و دوچرخه سواری، گلباران دریا از جمله برنامه هایی است که در روز 10 اردیبهشت به عنوان اختتامیه این روز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برای نخستین بار است که جشن فرهنگ و هنر در روز ملی خلیج فارس در استان برگزار می شود و تلاش می شود این برنامه برای سال های آینده با تولید محتوا برگزار شود.
وی یادآورشد: همه برنامه های این روز با رویکرد خلیج فارس برگزار می شود و تلاش می شود سال آینده با این رویکرد هنرمندان را تشویق به تولید محتوا در زمینه خلیج فارس کنیم.
کرم پورگفت: کاردبیرخانه خلیج فارس تعطیل نمی شود و از اول خرداد فراخوان جشنواره خلیج فارس در قالبی مشخص برای سال آینده منتشر می شود تا هنرمندان فرصت لازم برای تولید محتوا را داشته باشند.
وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه برنامه های خلیج فارس در سه استان مرزی خوزستان، هرمزگان و بوشهر برگزار می شود پیشنهاد داده شده برای انسجام هرچه بیشتر و پرهیز از برگزاری برنامه ها به صورت جزیره ای دبیرخانه روز ملی خلیج فارس به صورت دوره ای هر سال به یکی از این استانها واگذار شود.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.