به گزارش ایرنا، سردار غلامرضا جلالی روز یکشنبه در شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر افزود: براساس بررسی ها در برخی از زیرساخت ها وابستگی هایی که منجر به بروز آسیب ها می شود، وجود دارد.
وی اضافه کرد: حفاظت از زیرساخت، صیانت از مردم، دستگاه‌ها و سیستم‌های حکمرانی کشور از هدف های مهم برگزاری پدافند غیرعامل است.
جلالی اظهار کرد: زیرساخت‌های کلیدی درهر منطقه و کشور، آب، برق، گاز، ارتباطات مخابراتی و ارتباطی است که در پدفند غیرعامل به این مهم توجه ویژه‌ای شده است.
وی بیان کرد: توجه پدافند غیرعامل درحوزه بهداشت و درمان، امنیت و سیستم‌ های بانکی در اولویت بعدی است.
جلالی بیان کرد: با توجه به تهدیدها و حوادث مختلفی که وجود دارد نوع مدیریت ها باید طوری طراحی شود که در مقابل هر تکانه ای بتوانیم روی پای خود بایستیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: برگزاری رزمایش ها فرصتی است که زنجیره ضعیف حلقه وابستگی دستگاه ها مشخص و ترمیم شود.
وی درباره صیانت از مردم گفت: در بخش حفاظت و صیانت از مردم باید بیشتر کار کرد و آنها توجیه شوند زیرا مردم بخشی از رزمایش ها هستند و همکاری نکردن آنان می تواند به عنوان مشکل مطرح باشد.
جلالی ادامه داد: مدیران باید براساس تاکید رهبر معظم انقلاب اهمیت پدافند غیرعامل را درک و به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: متناسب با پیچیدگی تهدید ها و فناوری ها در قالب پدافند غیرعامل باید پاسخگو باشیم.
وی اضافه کرد: استان بوشهر به دلیل میزبانی صنایع مختلف در بخش انرژی از جمله استان های مهم کشور به شمار می رود که در آن زیرساخت های مختلف برای مقابله با حوادث شیمیایی و هسته ای و درمان را داشته باشد.
جلالی یادآور شد: در این ارتباط وجود تجهیزات مدرن هواشناسی برای انجام پیش بینی های دقیق درزمان بحران از جمله ضرورت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین برضرورت استقرار تاسیسات آتش‌ نشانی پیشرفته، اورژانس، ایجاد سیستم آنلاین رصد و پایش آلودگی‌ها و قرار گرفتن در دید عموم نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
جلالی اضافه کرد: برای تامین آمبولانس‌ های مدرن 100 دستگاه آمبولانس مجهز به امکانات مقابله با بحران‌های مختلف تولید و سری نخست این آمبولانس ها به مشهد تحویل شد.
وی تاکید کرد: با توجه به وجود نیروگاه اتمی دربوشهر تکمیل زیرساخت های درمان و تجهیز اورژانس هسته ای برای ارائه خدمات درمانی در این استان ضروری است.
جلالی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در رزمایش ها و پیش بینی امکانات خاص برای آن اضافه کرد: کنترل شبکه های اجتماعی از جمله ضرورت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان کرد: شبکه های اجتماعی در زمان بحران مردم را علیه دولت تحریک و سیستم اجرایی کشور را زیر فشار قرار می دهند که باید کنترل شود.
جلالی در باره رزمایش پرتویی استان بوشهر افزود: موضوع انرژی برای کشور راهبردی است به همین دلیل حفظ ایمنی و اطمینان بخشی به این موضوع در سطح ملی ارزشمند است و برای مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی یادآور شد: دراین ارتباط رزمایش پرتویی استان بوشهر براساس برنامه های دوره ای سازمان پدافند غیرعامل برای آموزش، ارتقای آمادگی ها و شناسایی نارسایی ها انجام می شود.
جلالی اضافه کرد: تلاش می شود با برگزاری این رزمایش ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت به سمت حوزه امن و سلامت حرکت کنیم.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.