به گزارش ایرنا، عبدالحسن رفیعی پور روز شنبه در نشست ستاد بحران شهرستان تنگستان افزود: درهمین ارتباط دستگاه های اجرایی نسبت به تعامل و همکاری با جهاد کشاورزی و برنامه ریزی برای مقابله با این آفت اقدام کنند.
وی اضافه کرد: شهرستان تنگستان از جمله شهرستان هایی است که تحت تاثیر آفت ملخ صحرایی قرار گرفته و اقدامات اولیه برای سم پاشی و پاکسازی نقاط مورد نظر انجام گرفته است.
رفیعی پور اظهارکرد: همه دستگاه های اجرایی شهرستان تنگستان باید امکانات خود را برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی در اختیار جهاد کشاورزی قرار دهند.
وی همچنین در نشست شورای پدافند غیرعامل این شهرستان نیز گفت: ایجاد فرهنگ و باورعمومی در مورد ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیرعامل درمورد طرح های حساس و حیاتی کشور بویژه درمیان مدیران سطوح مختلف ومردم جامعه، تهیه و اجرای طرح‌های پدافند درمراکز، اماکن و تاسیسات حائز اهمیت از جمله سیاست های مورد تاکید است.
رفیعی پور افزود: پدافند غیر‌عامل مجموعه‌ای از خدمات مطلوب و مفید برای کاهش خسارت های وارده به زیرساخت‌ها درجنگ، سیل و زلزله است و در چند سال گذشته به عنوان یک امر مهم به آن پرداخته شده است.
وی اضافه کرد: موضوع پدافند ۼیر‌عامل باید درهمه رده‌ها و اقشار جامعه گسترش پیدا کند و آموزش های لازم ارائه شود.
رفیعی پور ادامه داد: در موضوع زیرساخت‌ها به کمترین حد رساندن خسارت در زمان بحران نگاه مثبتی قلمداد می‌ شود، حتی در واحدهای صنعتی نیز این موضوع می‌ تواند مورد بررسی قرار گیرد.
وی یادآورشد: هدف از پدافند غیرعامل حفاظت از جان و مال مردم، تاسیسات، زیر ساخت ها، منابع اقتصادی و سرمایه فرهنگی و سیاسی است.
رفیعی پور گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدام های غیرمسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ارتقای پایداری ملی و روان سازی در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن است.
وی آموزش های مردم محور را از مهمترین برنامه های شورای پدافند غیرعامل شهرستان تنگستان برشمرد و بیان کرد: از حضور و فعالیت تشکل های مردم نهاد نیز در شهرستان حمایت می شود، زیرا در آموزش و تحقق اهداف پدافند غیر عامل نقش تأثیرگذاری دارند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.