به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه بوشهر افزود: امروز دشمن با راه انداختن جنگ اقتصادی تلاش می کند ملت ایران را زیر فشارهای سخت اقتصادی قرار دهد اما بدانند این ملت با پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب این شرایط سخت را با سربلندی پشت سر می گذارند.
وی بیان کرد: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب برای مبارزه با توطئه های دشمن، رهایی از فشارها و رونق اقتصادی باید برای اقتصاد بدون نفت، اقتصاد مبتنی بر عدم تمرکز به نفت و حمایت از کالای داخلی برنامه ریزی شود.
صفایی بوشهری گفت: خرید نکردن کالاهای ایرانی موجب تعطیلی کارخانه ها و بیکاری نیروی کار می شود که با همکاری مردم می توان این منظومه و گردونه اقتصادی را در جامعه به حرکت درآورد.
وی تاکید کرد: اگر مملکت بخواهد به رشد و پیشرفت برسد باید در عرصه تولید و ایجاد اشتغال برنامه ریزی علمی، دانش بنیان و کار جهادی انجام داد.
صفایی بوشهری گفت: حمایت از کالای ایرانی تنها وظیفه مردم نیست بلکه تولید کنندگان نیز باید کالاهای باکیفیت و با قیمت مناسب و واقعی در اختیار مردم قرار دهند.
وی با اشاره به 10 اردیبهشت روز ملی خلیج فارس افزود: خلیج فارس از همان آغاز مطمع نظر جهانخواران بوده و قریب 700 سال است که استعمار همواره به خلیج فارس حمله کرده و با مقاومت مردم روبه رو شده است.
امام جمعه بوشهر گفت: استعمار در طول سالها و قرن های گذشته تاکنون با وجود مقاومت مردم بوشهر، هرمزگان و خوزستان در جنوب کشور نتوانسته به این آبراه مهم و استراتژیک تسلط پیدا کند.
وی ادامه داد: با همت مردم و رهبری های رهبر معظم انقلاب خلیج فارس تا ابد خلیج فارس باقی می ماند و دشمن نمی تواند به هدفهای استعماری خود دست یابد.
امام جمعه بوشهر با اشاره به 9 اردیبهشت روز شوراها اضافه کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا نماد مردم سالاری دینی هستند و اعضای این نهاد مدنی باید براساس الگوی ایرانی - اسلامی پیشرفت به آبادانی، توسعه و پیشرفت منطقه خود توجه و تلاش لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به 11 اردیبهشت روز کار و کارگر گفت: کارگران بعنوان آخرین حلقه تولید و اساس اقتصاد یک کشور به شمار می روند که مسئولان نسبت به ارائه آموزشهای مهارتی، پرداخت به موقع حقوق و بیمه این قشر از جامعه که نقش مهمی در تولید دارند توجه داشته باشند.
امام جمعه بوشهر ادامه داد: جوانان مهمترین سرمایه هر کشور به شمار می روند و مسئولان با فراهم کردن شرایط لازم و روان سازی ساختار اداری باید زمینه اشتغال این قشر از جامعه را فراهم کنند.
وی کشتار 37 نفر از مسلمانان و شیعیان عربستانی و سکوت مجامع بین الملل و کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر را محکوم کرد.
6047/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.