سعید کشمیری روزچهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به شعار هفته سلامت 'مراقبت اولیه عامل اصلی اسلامی است' امروز مهمترین بحث درسلامت بیماری های غیر واگیر از جمله فشارخون، دیابت و سایر بیماری های دیگر است.
وی بیان کرد: براساس آمارها و به دلیل تغییر سبک زندگی، تغذیه و مصرف بالای نمک در بین 90 درصد مردم امروز از هر چهار بوشهری یک نفر مبتلا به فشار خون و از هر10 نفر یک نفر مبتلا به دیابت است.
کشمیری اضافه کرد: امروز از مجموع مراجعه کنندگان به بیمارستان ها در استان بوشهر500 نفر عمل قلب باز و2هزار و500 نفر آنژیو گرافی انجام داده اند که این آمارها مهمترین نگرانی سیستم بهداشت و درمان در این استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: استان بوشهر درکم تحرکی جزو رتبه های بالای کشور است که با وجود گرمی آب و هوا اما می توان این شرایط را به سمت شرایط بهتر تغییر داد.
وی یادآور شد: آمارها نشان می دهد مصرف دخانیات در استان بوشهر بالا و دربرخی از شهرستان های این استان 30 درصد مردم از دخانیات استفاده می کنند.
کشمیری افزود: علاوه بر اجرای برنامه های مختلف در بخش بهداشت و درمان در سال جاری راه اندازی رشته های جدید دانشگاهی درزمینه کنترل آلودگی ها بویژه درجنوب استان و پذیرش دانشجویان جدید در این بخش از جمله برنامه های این دانشگاه است.
وی یادآور شد: برنامه ملی کنترل آلودگی جنوب استان براساس دستور رئیس جمهوری با تشکیل کمیته های ملی و استانی در دستور کار قرار دارد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.