به گزارش ایرنا، ناصرکرمی روز چهارشنبه درحاشیه نمایشگاه هفته معرفی مشاغل در بوشهر درگفت وگو با ایرنا افزود: معرفی رشته های دانشگاهی و حرفه های هنرستان ها، آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی به دانش آموزان از جمله هدف های این نمایشگاه هاست.
وی بیان کرد: همچنین برای آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف بویژه آموزان پایه نهم که وارد متوسطه دوم می شوند وباید انتخاب رشته کنند از شرکت ها، کارخانه ها، مناطق ویژه اقتصادی، نیروگاه اتمی، پتروشیمی و سایر شرکت های دیگر برنامه بازدید تدارک شده است.
کرمی اضافه کرد: امسال نمایشگاه های معرفی مشاغل درهمه مدرسه های ابتدایی، متوسطه اول و دوم برپا شده و157 مشاور دراین استان با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به صورت فردی و گروهی آگاهی و دانش لازم درزمینه رشته ها و مشاغل مختلف را به دانش آموزان انتقال می دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 43 درصد دانش آموزان استان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.
وی تاکید کرد: دانش آموزان باید براساس استعدادها و توانایی های خود و متناسب با نیاز جامعه اقدام به انتخاب رشته کنند.
کرمی اظهار داشت: محدودیت امکانات و تجهیزات در برخی از رشته های فنی و حرفه ای و هنرستان ها باعث شده نتوانیم برخی از رشته ها را راه اندازی کنیم.
وی یکی از راه های جذب هرچه بیشتر دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای را به روز بودن امکانات کارگاه ها و هنرستان ها عنوان کرد.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.